پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 494796 تاریخ : 1398/09/16-14:10:05
,8,
عوامل رشد شاخص در هفته گذشته

مدیرعامل شرکت سبدگردان سرمایه ایرانیان عنوان کرد:

عوامل رشد شاخص در هفته گذشته

فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با فعالان اقتصادی و کارآفرینان برتر کشور و توصیه ایشان به حمایت از تولید و سرمایه گذاری های مولد، نقطه عطف و عامل توسعه بازار سرمایه است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از بازار سرمایه، سید مصطفی صفاری، مدیرعامل شرکت سبدگردان سرمایه ایرانیان گفت: طی ماه گذشته چند رویداد بازار سرمایه کشور را تقویت کرد. گزارش تولید و فروش آبان ماه شرکت ها نشان داد ناشران بورسی و عمده بنگاه های بزرگ اقتصادی نسبت به مدت مشابه سال قبل تولید و فروش بالاتری داشتند و از فضای تحریم عبور کرده اند.

وی ادامه داد: علاوه بر افزایش فروش و تولید شرکت ها، رکود و افزایش ریسک در سایر بازارها همچون طلا و ارز نیز عامل دیگر افزایش تمایل سرمایه گذاران برای ورود به بازار سرمایه بود.  

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به بودجه سال آینده افزود: بخشی از منابع مالی دولت امسال باید از طریق اوراق مشارکت تامین شود و همین موضوع عامل ورود پول های جدید به بازار سرمایه است.

مدیرعامل شرکت سبدگردان سرمایه ایرانیان، با بیان اینکه تجدید ارزیابی دارایی ها، اختلاف نرخ ارز و معافیت های مالیاتی شرکت های تولیدی در بودجه، اخبار مثبتی است که طی چند روز گذشته بازار سرمایه را تحت تاثیر قرار داده وهیجان مثبت در بازار ایجاد کرد.

مصطفی صفاری ضمن بیان اینکه هم دولتمردان و هم مردم تمایل دارند که بازار سرمایه با رشد مواجه باشد، افزود: هرچقدر به انتهای سال نزدیک تر شویم، سودآوری و عملکرد شرکت ها بیشتر می شود و اگر بتوانیم اثر بودجه ای را نیز در شرکت ها مدیریت کنیم، شاخص تا پایان سال به 400 هزار واحد نیز می رسد.

وی با تاکید بر اینکه درحال حاظر بازار سرمایه شاهد سیگنال منفی نیست افزود: تنها ریسک فعلی اثر بودجه بر شرکت ها است و صرف نظر از آن بازار روند مثبتی را طی می کند و حجم معاملات نیز از شرایط خوب بورس حکایت دارد.

مدیرعامل شرکت سبدگردان سرمایه ایرانیان افزود: البته برخی نهاد های مالی که به نقدینگی نیاز دارند در ماه پایانی سال عرضه ها گسترده انجام می دهند و مانع رشد شاخص می شوند. به نظر من اینجا باید فعالین و مدیران بازار مانند بازار پایه فرابورس یک قاعده تعیین کنند و معاملات سهامداران بالای یک درصد واضح و به شکل بلوکی انجام شود.  

وی ادامه داد: سهامداران کوچک به سختی وارد بازار شده و سهامداران بزرگ نباید کوچکترها را فراری دهند. عرضه های شدید برخی صندوق ها ریسک بزرگی است که هر سال ما در زمستان شاهد آن بودیم.

مدیرعامل شرکت سبدگردان سرمایه ایرانیان، با اشاره به اینکه بازار سهام بازاری برای پس انداز بیش از یک سال است و باید با رویکرد بلند مدت به آن وارد شد، افزود: بارها به سرمایه گذاران تازه وارد و غیر متخصص توصیه شده حتما از طریق نهاد های مالی دارای مجوز مثل صندوق های سرمایه گذاری و شرکت های سبدگردان به بازار سرمایه وارد شوند. شاخص کل بورس تهران نشان دهنده بازدهی بی نظیر بورس کشور است و این رفتار های هیجانی، داد و ستد مبتنی بر شایعات و تصمیمات غیر تخصصی  است که زیان سرمایه گذاران را به همراه دارد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 199
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران