پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 314253 تاریخ : 1396/10/30-18:35:25
,5,
عملیات ربات ارزیاب نفتکش سانچی آغاز شد

عملیات ربات ارزیاب نفتکش سانچی آغاز شد

سخنگوی شرکت ملی نفتکش با بیان این که جعبه سیاه نفتکش سانچی روز دوشنبه بازگشایی می شود، گفت: عملیات جستجوی ربات ارزیاب نفتکش که از امروز آغاز شده، تا سه روز ادامه خواهد داشت که بر اساس آن وضعیت نفتکش و همچنین امکان خارج کردن پیکرهای جانباختگان مشخص می شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ،  محسن بهرامی درباره آخرین وضعیت بررسی سانحه غرق شدن نفتکش سانچی، اعلام کرد: پیش از این اعلام شده بود که عملیات ارسال ربات ارزیاب به زیر آب برای اطلاع از وضعیت نفتکش سانچی امروز انجام و اطلاعات مربوط به آن نیز تا پایان وقت امروز اعلام می شود.

سخنگوی شرکت ملی نفتکش ادامه داد: اما بر اساس آخرین پیگیری ها، عملیات جستجوی ربات تا سه روز طول می کشد، بنابراین امیدواریم تا سه یا چهار روز آینده اطلاعات مربوط به این عملیات جستجو دریافت شود.
بهرامی درباره ماموریت این ربات، اظهار داشت: از جمله ماموریت های این ربات، اطلاع از وضعیت نفتکش و میزان آسیب سازه های نفتکش پس از آتش سوزی گسترده روز آخر است؛ پس از حجم سنگین آتش که منجر به غرق شدن نفتکش شد، هنوز مشخص نیست که سازه های اصلی نفتکش در چه وضعیتی هستند.
وی اضافه کرد: همچنین تلاش می کنیم تا از طریق این ربات از احتمال دسترسی به پیکرها مطلع شویم، بر اساس اطلاعات این ربات می توان بررسی کرد که آیا می توان پیکرها را خارج کرد یا خیر.
سخنگوی شرکت ملی نفتکش ادامه داد: همچنین هدف دیگر چینی ها از ارسال این ربات به زیر آب، بررسی میزان آلودگی زیست محیطی ایجاد شده، پس از غرق شدن این نفتکش است.
بهرامی درباره احتمال اعزام غواصان برای خروج پیکرها نیز گفت: این موضوع را باید کارشناسان نظر بدهند، اما همه منتظر اطلاعات ربات ارزیاب هستند.
وی درباره بازگشایی جعبه سیاه نفتکش سانچی نیز گفت: با پیگیری های ایران قرار شد که جعبه سیاه نفتکش زودتر بازگشایی شود بنابراین در روز دوشنبه با حضور ذینفعان، این موضوع و از جمله ایران، این جعبه برای بازخوانی اطلاعات، بازگشایی می شود.
سخنگوی شرکت ملی نفتکش با بیان این که در ابتدا بررسی می شود که اطلاعات این جعبه سیاه تا چه حد امکان بازخوانی دارد، یادآور شد: رمز گشایی اطلاعات استخراج شده، زمانبر است به طوری که یک مقام دریایی پاناما امروز اعلام کرد ممکن است چند ماه طول بکشد.
16 دی یک کشتی فله بر چینی حامل 64 هزار تن گندم در سواحل شانگهای به نفتکش ایرانی سانچی که حامل بیش از 130 هزار تن میعانات گازی بود، برخورد کرد. 
در این حادثه، نفتکش سانچی با 30 تبعه ایرانی و دو بنگلادشی دچار حریق و انفجارهای سنگین شد که کار امداد رسانی در منطقه را با مشکل مواجه و در برخی مواقع ناممکن کرد. 
با دستور و تاکید رییس جمهوری علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان مسئول ویژه رسیدگی به این واقعه تعیین شد و گروه های کارشناسی و امدادی از جمله تکاوران ارتش به منطقه اعزام شدند تا با هماهنگی مقامات و مسئولان چینی و همکاری برخی کشورهای دیگر کارهای مربوط انجام گیرد، اما اقدام های فوریتی و ضربتی برای خاموش کردن شعله ها و تعیین وضعیت خدمه نفتکش ایرانی به دلیل گستردگی دامنه انفجارها و همچنین دمای بسیار زیاد حاصل از آتش سوزی بی ثمر ماند، زیرا نزدیک شدن به کشتی سانچی و حضور طولانی مدت در آن برای بررسی وضعیت میدانی ناممکن شده بود. 
سرانجام، در 24 دی ماه خبر جان باختن همه کارکنان و غرق شدن تانکر نفتکش ایرانی «سانچی» اعلام شد و رهبر معظم انقلاب اسلامی در این زمینه پیام تسلیتی صادر کردند و هیات دولت نیز روز دوشنبه (25 دی) را به این مناسبت، عزای عمومی اعلام کرد. 
بررسی های کارشناسی در این زمینه با هدف تعیین بروز علل واقعه در دست اقدام است. 
مراسم بزرگداشت 32 سرنشین نفتکش سانچی فردا (یکشنبه) با حضور خانواده های جانباختگان و مقامات عالیرتبه لشکری و کشوری در تهران برگزار می شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 477
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران