پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 463535 تاریخ : 1398/02/09-12:29:31
,11,22,
عملیات اجرایی ایستگاه تشکیلاتی راه‌آهن سبزوار امروز آغاز می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی:

عملیات اجرایی ایستگاه تشکیلاتی راه‌آهن سبزوار امروز آغاز می‌شود

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور از آغاز عملیات اجرایی ایستگاه تکیلاتی راه‌آهن سبزوار خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از وزارت راه و شهرسازی، خیرالله خادمی که صبح امروز 9 اردیبهشت در راس هیاتی برای حضور در آیین آغاز عملیات اجرایی ایستگاه راه‌آهن و بازدید از محور ریلی سبزوار به استان خراسان رضوی سفر کرد در همین رابطه گفت: راه‌آهن سبزوار یکی از محورهای مهم ریلی کشور است که می‌توان از آن به عنوان کنارگذر جنوب و جنوب غرب استان خراسان رضوی یاد کرد.

وی افزود: این خط از راه‌آهن تهران-مشهد به سمت سبزوار و بردسکن منشعب می‌شود که بعد از 220 کیلومتر به راه‌آهن بافق-مشهد اتصال پیدا می‌کند. در واقع این خط با عبور از جنوب و غرب استان خراسان رضوی به شمال استان خراسان جنوبی می‌رسد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل با اشاره به محور ریلی سبزوار گفت: عملیات اجرایی زیرسازی این خط به طول 48 کیلومتر در دست احداث و از پیشرفت 52 درصدی برخورادر است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با توجه به اولویت‌دار بودن این پروژه ریلی گفت: پروژه ریلی سبزوار که سال گذشته از اعتباری بالغ بر 15 میلیارد تومان برخوردار بود، اعتبار آن امسال به  26 میلیارد تومان افزایش یافته است. اما برای تکمیل این خط و ایستگاه نیازمند تامین نقدینگی 200 میلیارد تومانی است که  شامل حدود 130 میلیارد تومان برای عملیات زیرسازی و روسازی  و 70 میلیارد تومان برای احداث ایستگاه می‌شود تا ظرف دو سال عملیات اجرایی تکمیل و خط و ایستگاه آماده بهره برداری شود.

خادمی یادآور شد: در سال گذشته بخشی از مسائل مربوط به معارضان این خط رفع و رجوع شده است و 3 کیلومتر باقیمانده نیز در دست پیگیری قرار دارد.

 وی در ادامه به ایستگاه راه‌آهن سبزوار اشاره کرد و گفت: عملیات اجرایی ایستگاه تشکیلاتی راه‌آهن سبزوار نیز در فضای 31 هکتاری و ساختمانی به مساحت 6100 متر مربع در دو فاز امروز آغاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور خاطرنشان کرد: نزدیک ترین ایستگاه راه‌آهن برای دسترسی مردم سبزوار در فاصله 50 کیلومتری قرار داشت اما با تکمیل و بهره‌برداری از ایستگاه سبزوار در شهر، مردم در کمترین زمان ممکن به ایستگاه دسترسی پیدا می‌کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: معماری ایستگاه راه‌آهن سبزوار بسیار زیبا و متناسب با هویت منطقه طراحی شده است و با توجه به تشکیلاتی بودن آن خدمات بسیار مطلوبی در حوزه مسافر و بار به مردم ارائه کند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 332
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران