پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 466104 تاریخ : 1398/03/22-10:34:50
,17,2,
عملکرد بانک مرکزی در حوزه ارزی

شورای پول و اعتبار بررسی کرد؛

عملکرد بانک مرکزی در حوزه ارزی

بانک مرکزی عصر دیروز در یک هزار و دویست و هفتاد و دومین جلسه شورای پول اعتبار، سیاست ها، برنامه ها و اقدامات خود را در حوزه ارزی تشریح کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی در این جلسه که به ریاست دکتر عبدالناصر همتی برگزار شد گزارش عملکرد حوزه ارزی در دوره سال 1397 تا خرداد ماه 1398 مورد بحث و بررسی قرار گرفت. عملکرد سامانه های نیما، رفع تعهدات ارزی و سنا، اقدامات مهم بانک مرکزی در کنترل ریال و اقدامات سفته بازانه و مدیریت کارآمد بازار ارز از جمله بخش های ارایه شده بود که مورد توجه قرار گرفت. 

اعضای شورای پول و اعتبار ضمن تقدیر از سیاست ها و برنامه های اجرا شده طی دوره مذکور، از روند قیمت گذاری در سامانه نیما و حاکم شدن سازوکار بازار بر تعیین قیمت در این سامانه ابراز رضایت و تداوم این تدبیر را خواستار شدند.

در این جلسه، همچنین روند برگشت ارز حاصل از صادرات و سیاست های تشویقی و انضباطی اعمال شده بررسی و بر تسهیل گری در ورود ارز حاصل از صادرات، با اعمال سیاست واردات از محل ارز صادراتی به عنوان یک راهکار موفق تاکید شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 330
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران