پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 251141 تاریخ : 1395/09/20-10:09:00
,10028,10031,
علت بزرگ شدن مغز انسان در طول تاریخ

علت بزرگ شدن مغز انسان در طول تاریخ

تغییر در کدهای ژنتیکی رشته‌های DNA همان عاملی است که از پنج تا شش میلیون سال قبل باعث شد فرآیند رشد مغز انسان آغاز شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، دانشمندان می‌گویند شاید نوعی تغییر در کدهای ژنتیکی DNA باعث شده است که مغز انسان در طول زمان رشد کند.

بر اساس بررسی‌های جدید این احتمال بررسی می‌شود که احتمالا همچین جهش ژنتیکی از زمان انسان‌های اولیه و نئاندرتال‌ها باعث شد اندازه مغز به مرور زمان بزرگتر شود.

به هر حال، با وجود همه این مطالعات علمی هنوز هیچ دلیلی برای تایید نظریه داروین وجود ندارد تا یک حیوان با بیشترین شباهت ژنتیکی به انسان یافت شود و حتی شامپانزه‌ها نیز در بخش کدهای DNA خود در این زمینه مشکل دارند.

با این وجود فسیل‌ها و استخوان‌های به دست آمده از نسل‌های قبلی انسان نشان می‌دهد ک مغز به مرور زمان بزرگتر و پیچیده‌تر شده است. همین فرآیند باعث شده است تا انسان بتواند در مغز خود حجم گسترده‌ای از اطلاعات را ذخیره کند.

سال گذشته دانشمندان نوعی ژن را در بدن انسان کف کردند که به نظر می‌رسد عامل رشد بخشی از مغز مسوم به نئوکورتکس باشد.

به هر حال، دانشمندان می‌گویند تغییر در کدهای ژنتیکی رشته‌های DNA همان عاملی است که از پنج تا شش میلیون سال قبل باعث شد فرآیند رشد مغز انسان آغاز شود. در طول این مدت DNA مغز انسان تغییرات فراوانی را تجربه کرده و عملکرد ژن‌ها عوض شده است.

دانشمندان اطلاعات زیر را در مورد مغز منتشر کرده‌اند:

میانگین وزن شامپانزه بالغ: 384 گرم

میانگین وزن مغز انسان مدرن: 1325 گرم
مغز انسان مدرن می‌تواند حجم گسترده اطلاعات را ذخیره، جمع‌آوری و پردازش کند و در کمتر از چند ثانیه خروجی آنها را ارایه دهد. مغز انسان همچنین می‌تواند مشکلات را حل کند، و ایده‌سازی و تصویرسازی کند
یک مغز بزرگ قادر است حجم گسترده‌ای از انرژی را مصرف می‌کند



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 443
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران