پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 264315 تاریخ : 1395/10/23-10:17:39
,10029,10031,
علت ایجاد سنگ در قسمت‌های مختلف بدن

علت ایجاد سنگ در قسمت‌های مختلف بدن

عضو انجمن علمی طب سنتی ایران گفت: علت ایجاد سنگ درقسمتهای مختلف بدن (از جمله کلیه، کیسه صفرا و ...) وجود حرارت خارج از اعتدال یا سردی بیش از اندازه در بدن و نیز انباشتگی بدن از اخلاط غلیظ و لزج است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، غلامرضا کرد افشاری، عضو انجمن علمی طب سنتی ایران  گفت: مهم‌ترین روش درمانی طب نوین در سنگهای علامت دار کیسه صفرا، جراحی است که  البته عوارض خاص خود را دارد.

وی افزود:در افراد مبتلا به سنگ کیسه صفرا، که از جراحی امتناع می کنند یا کاندید جراحی نیستند، می‌توان از داروی حل کننده سنگ استفاده کرد اما این دارو حداقل باید به مدت 2 سال استفاده شود و قیمت آن بسیار گران است. از سوی دیگر بعد از قطع درمان امکان تشکیل دوباره سنگ در بیمار کاملا وجود دارد.

کرد افشاری ادامه داد: از دیدگاه طب سنتی، علت ایجاد سنگ درقسمت‌های مختلف بدن (از جمله کلیه، کیسه صفرا و ...) وجود حرارت خارج از اعتدال یا سردی بیش از اندازه در بدن و نیز انباشتگی بدن از اخلاط غلیظ و لزج است.

این متخصص طب سنتی افزود: حرارت یا سردی زیاد باعث خشک شدن و افزایش غلظت رطوبات زاید شده و اخلاط غلیظ را سفت و متحجر و تبدیل به سنگ می‌کند.

کرد افشاری مهمترین راه پیشگیری از بروز سنگ را جلوگیری از ایجاد فضولات و اخلاط غلیظ و لزج دانست و گفت: این امر جز با تقویت معده و قوه هاضمه و نیز مصرف مواد غذایی مناسب امکان پذیر نیست.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 214
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران