پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 452854 تاریخ : 1398/01/24-16:49:51
,17,
علت انتقادها به سازمان خصوصی سازی از نگاه رئیس کل این سازمان

علت انتقادها به سازمان خصوصی سازی از نگاه رئیس کل این سازمان

رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: منتقدان نظراتشان بیشتر حول دو محور است، یکی اینکه ارزان فروختید و دیگر اینکه به نااهل فروختید.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان خصوصی سازی، پوری حسینی گفت: طرح انتقادات، خوب و سازنده در مورد روند اجرای خصوصی‌سازی است، اما گاهی بجای انتقاد، تهمت و افترا می زنند. منتقدان نظراتشان بیشتر حول دو محور است، یکی اینکه ارزان فروختید و دیگر اینکه به نااهل فروختید.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی افزود: در یکی دو مورد نیز نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعلام کردند که در واگذاری ها فساد اتفاق افتاده است که شکایت کردیم و بعد گفته شد که منظورمان سازمان خصوصی سازی نبوده است.

وی اذعان داشت: بیشتر منتقدان می گویند که سازمان خصوصی سازی اموال را تاراج می کند و به ثمن بخس (نیم بها) می فروشد و مواردی از این قبیل گفته می شود. پاسخ سازمان خصوصی این است که تصویب قیمت پایه، تصویب شرایط واگذاری و تصویب شرایط اهلیت خریدار از اختیارات هیات واگذاری است و سازمان خصوصی سازی حق رای ندارد بلکه تنها گزارشی ارائه می دهد و ممکن است نظر سازمان خصوصی سازی اخذ شود که بیشتر جنبه دوستانه دارد.

پوری حسینی گفت: هیات واگذاری هشت عضو دارد که چهار عضو آن شامل وزرای اقتصادی و دارایی، دادگستری و روسای اتاق تعاون و اتاق بازرگانی هستند که حق رای دارند و بقیه اعضا که شامل دو نماینده مجلس شورای اسلامی، وزیر ذیربط و رئیس سازمان برنامه و بودجه می شوند حق رای ندارند.

وی افزود: با توجه به اینکه سازمان خصوصی سازی تنها مجری واگذاری هاست و در جریان همه مراحل قرار دارد همیشه در دسترس است و پاسخگوست، بنابراین افکار عمومی فکر می کند که این مسایل، تصمیم سازمان خصوصی سازی است و بنابراین به این سازمان حمله می شود. گاهی هجمه هایی به سازمان خصوصی سازی می شود که در حدود اختیارات آن نیست.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 244
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران