پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 509248 تاریخ : 1398/12/19-12:14:16
,8,
علت اختلال در معاملات امروز بورس چیست؟

علت اختلال در معاملات امروز بورس چیست؟

مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران،‌ دلیل اختلال امروز در معاملات بازار سرمایه را ایجاد صف‌های خرید سنگین در فرابورس ذکر کرد و گفت: مشکل نرم افزار معاملات آنلاین کارگزاری‌ها - که روز شنبه با مشکل مواجه شده بود - برطرف شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، روح الله دهقان مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران گفت: مشکل نرم افزار معاملات آنلاین کارگزاری‌ها برطرف شده و اکنون با برخی از مشکلات کوچک مواجه هستند که جدی نیست و می‌توانند به معاملات خود بپردازند.

وی ادامه داد: در سامانه معاملات بورس تهران همه معاملات به صورت طبیعی در حال انجام است و مشکلی وجود ندارد اما اوایل صبح در سامانه معاملات فرابورس به دلیل حجم بالای معاملات تنها در انتشار قیمت پایانی با یک دقیقه تاخیر با مشکل مواجه بودیم؛ به همین دلیل برخی از اطلاعات با یکدیگر همخوانی نداشتند.

دهقان اظهار داشت: مشکل چندانی از ابتدای بازار وجود نداشت و در 26 دقیقه نخست 150 هزار معامله در بورس تهران و 129 هزار معامله در فرابورس انجام شد.

مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران با بیان اینکه در فرابورس از ابتدای معاملات در 5 نماد به خصوص عرضه اولیه‌ها با صف‌های خرید سنگین مواجه بودیم، گفت: اگر مشکل از سوی کارگزاری‌ها و فعالان بازار که معترض هستند به صورت موردی اعلام شود می‌توان مشکل را بررسی و برطرف کرد اما گاهی هم ممکن است مشکل از اینترنت افراد باشد.

وی با تاکید بر اینکه اکنون هسته معاملات به خوبی در حال انجام معاملات است، گفت: در برخی از نمادها حدود 80 هزار نفر در صف خرید و فروش قرار دارند و سامانه معاملات بدون هیچ اختلالی در حال انجام اقدامات مربوطه هستند؛ در حالی که تا یک ماه گذشته این اتفاق نمی‌افتاد و اگر تعداد صف به بیش از 13 هزار نفر می رسید به دلیل کند شدن سامانه معاملات، نماد متوقف می‌شد.

دهقان افزود: با توجه به توسعه انجام شده در هسته معاملات، اکنون دیگر در صف‌های بیش از 50 هزار نفر نماد بسته نمی‌شود و کندی در هسته معاملات رخ نمی‌دهد.

مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران اظهار داشت: اوضاع اکنون در هسته معاملات خوب است و فقط تا حدودی در انتشار قیمت پایانی با مشکل روبرو هستیم.

دو روز پیش (شنبه) سامانه آنلاین 16 کارگزاری با اختلال مواجه شد که این موضوع فعالیت این کارگزاری‌ها و معاملات سهامداران عضو این کارگزاری‌ها را با مشکل روبرو کرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 329
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران