پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 249439 تاریخ : 1395/08/30-11:26:21
,10027,
علاقه مندی رئیس کل لویدز بر توسعه روابط بیمه ای با ایران

علاقه مندی رئیس کل لویدز بر توسعه روابط بیمه ای با ایران

دکتر عبدالناصر همتی رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای مذاکره با بیمه گران اروپایی لندن و مونیخ به اروپا سفر کرد و روز جمعه با رئیس کل لویدز لندن دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، در این دیدار دکتر همتی با اشاره به فعالیت لویدز در بازار بیمه ایران قبل از تحریم خصوصا در مورد بیمه اتکایی هواپیما و نیز با تاکید بر برنامه های توسعه اقتصادی کشور و گسترش صنعت بیمه در ایران، حضور لویدز لندن در پوشش های اتکایی و ریسک های مهم کشور را با اهمیت دانست.

اینگا بل (INGA BEALE) رئیس کل لویدز لندن نیز با اشاره به فعالیت گذشته لویدز در بازار ایران، علاقه مندی سندیکاهای بیمه گران لویدز به فعالیت در بازار ایران را مورد تاکید قرار داد و گفت: درحال حاضر 110سندیکاى بیمه درلویدز فعالند.

وی با اشاره به مشکل موجود در سیستم بانکی، ضرورت پیگیری حل مشکل  بانکی جهت نقل و انتقال پول در صنعت بیمه را یک امر مهم دانست.

رئیس لویدز در پاسخ به درخواست رئیس کل بیمه مرکزی مبنی بر تشکیل کمیته ای برای بررسی و ایجاد زمینه فعالیت سندیکای بیمه گران لویدز در مناطق آزاد ایران، مقرر کرد دو تن از مدیران بین الملل لویدز برای مذاکره با مدیران بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران به ایران سفر کنند.

شایان ذکر است، ملاقات رئیس کل بیمه مرکزی با رئیس کل لویدز بعد از 12 سال رخ می دهد و آخرین بار دکتر همتی 12 سال پیش با رئیس کل لویدز دیدار کرده بود.

لازم به ذکر است، بیمه لویدز فعالیت خود را در قرن هفدهم میلادی (سال 1688) از قهوه خانه ای ساده در لندن که آن زمان یکی از اصلی ترین مراکز فروش بیمه کالا و کشتی بود، آغاز کرد. اکنون لویدز شرکت خدمات مالی بریتانیایی است که به‌عنوان کارگزار بیمه، در زمینه ارائه خدمات بیمه، بیمه اتکایی، بیمه عمر، مبادلات اوراق قرضه و مدیریت ریسک فعالیت می‌نماید و بیش از 2500 شعبه در سراسر جهان دارد. این نهاد موفق به حفظ رتبه A+ از شرکت رتبه بندی S&P در سال 2015 شد. با توجه به مجموع دارایی های این شرکت که معادل 32/19 میلیارد یورو است، برای شش ماهه نخست 2016 سود عملیاتی1/77 میلیارد یورو را ثبت رساند. ناخالص حق بیمه در همین دوره 20/87 میلیارد یورو برآورد گردیده است. 

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 256
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران