پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 516215 تاریخ : 1399/04/29-03:05:49
,8,
عزم جزم دولت برای ورود استارت آپ ها به بازار سرمایه

عزم جزم دولت برای ورود استارت آپ ها به بازار سرمایه

سهام اولین شرکت استارت آپی هفته اول مرداد ماه در بورس عرضه می شود و اعلام این خبر از سوی وزیر اقتصاد نشان می دهد دولت عزم خود را جزم کرده است.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت شرکت های نوپا یا استارت آپ ها، کسب وکارهایی هستند که معمولاً به تازگی و در نتیجه کارآفرینی ایجاد شده اند، رشد سریعی داشته و در جهت تولید راه حلی نوآورانه و دوام پذیر ارائه می دهند. چندی است که به دنبال رونق کار استارت آپ ها در میان کسب وکارها و عزم جدی دولت برای ورود شرکت های فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال به بازار سرمایه خبرهایی مبنی بر ورود این شرکت ها به بازار سرمایه شنیده می شود و علاوه بر اینکه تا چند هفته آینده شاهد ورود شرکت های اینترنتی به بازار سرمایه خواهیم بود از نظر زیرساختی نیز سازمان بورس و اوراق بهادار با هدف توسعه سریع سامانه های نرم افزاری و همچنین حمایت از شرکت های دانش بنیان، بخشی از فعالیت های مربوط به تحلیل و تولید سامانه های نرم افزاری را برون سپاری خواهد کرد.

همچنین برای تامین مالی روش های متنوعی وجود دارد که یکی از این روش ها تامین مالی از طریق بازار سرمایه است. در مقابل شاید مهم ترین بنگاه های اقتصادی که نیاز به تامین مالی داشته باشد استارت آپ ها هستند. ورود یک کسب‎وکار به بازار سرمایه یا به عبارت دیگر عرضه سهام آنها در بورس، پدیده خوشایندی برای آن کسب وکار محسوب می شود. به ویژه برای کسب‎وکارهای استارت‎آپی که توانسته‎اند مراحل پرچالش رشد و جذب سرمایه ها از منابع مختلف را پشت سر گذاشته و با ورود به بورس، برای اهداف بلندمدت خود محیا شوند این امر حائز اهمیت تر به شمار می آید.

ورود استارت آپ ها به بازار سرمایه

از سوی دیگر بنابر گفته وزیر اقتصاد بزرگ ترین شرکت های اینترنتی ایران شامل دیجی کالا، کافه بازار، تپسی، فیلیمو و شیپور تا دو ماه آینده وارد بورس خواهند شد و سهام اولین شرکت استارت آپی در هفته اول مرداد ماه در بورس عرضه می شود و اعلام این خبر از سوی وزیر اقتصاد نشان می دهد دولت عزم خود را جزم کرده است تا ورود شرکت های فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال به بورس تسهیل گردد.

شناسایی شرکت های فناوری اطلاعات فعال در حوزه بازارسرمایه

در سمت دیگر بازار سرمایه با افزایش متقاضیان ورود به بورس در چهار ماه اخیر و صدور 4 میلیون کد بورسی اختلالاتی که تا پیش از این در زمینه ضعف هسته معاملاتی وجود داشت بیشتر نمایان شد و این امر باعث سردرگمی سهامداران و کارگزاری ها شد.

بهنام حکاک زاده رئیس اداره توسعه و هوشمندسازی سازمان بورس و اوراق بهادار در این زمینه خبر از برون سپاری بخشی از فعالیت های مربوط به تحلیل و تولید سامانه های نرم افزاری به منظور توسعه سریع زیرساخت ها و همچنین حمایت از شرکت های دانش بنیان داد و گفت: با توجه به سرعت رشد و توسعه بازارسرمایه، ضروری است تمام خدمات و فرآیندهای سازمان الکترونیکی شده و علاوه بر آن باید به سمت هوشمندسازی سامانه ها حرکت کرد.

وی توسعه و هوشمندسازی سازمان بورس و اوراق بهادار در مسیر تولید و توسعه سامانه های نوین را لازمه حرکت همگام با توسعه بازار سرمایه دانست و خاطرنشان کرد: این هدف، بدون بهره گیری از بخش خصوصی و توان تیم های استارت آپی و جوانان مستعد کشور، محقق نخواهد شد و از این رو، این اداره، شناسایی شرکت های نرم افزاری و استارتاپ های فعال در حوزه شناخت و تحلیل نرم افزارها و در حوزه توسعه و تولید را در دستور کار خود قرار داده است.

رئیس اداره توسعه و هوشمندسازی سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه در این مسیر تسلط کارشناسان به مفاهیم مالی و بازار سرمایه و همچنین شناخت ارکان این بازار مزیتی مهم به شمار می آید، افزود: به منظور تسهیل ورود شرکت های استارت آپی و فین تکی به بازار سرمایه، برخی از شروط دشوار انتخاب شرکت ها حذف شدند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 360
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران