پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 465518 تاریخ : 1398/03/07-18:17:09
,8,5,
عرضه نفت خام سنگین در بورس انرژی به فردا موکول شد

مدیرعامل بورس انرژی؛

عرضه نفت خام سنگین در بورس انرژی به فردا موکول شد

مدیرعامل بورس انرژی گفت: نفت خام سنگین که قرار بود امروز در بورس انرژی عرضه شود، به فردا موکول شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، سید علی حسینی افزود: امروز روند معاملات در بورس انرژی مثبت بود و بیشتر عرضه های صورت گرفته منجر به معامله شدند.

وی به علت تاخیر در عرضه نفت خام سنگین به بورس اشاره کرد و گفت: در مقررات وضع شده، عرضه کننده از این اختیار برخوردار است تا عرضه خود را به یک روز بعد موکول کند؛  شرکت ملی نفت از اختیار قانونی خود استفاده کرد و عرضه را به تعویق انداخت.

به گفته مدیرعامل بورس انرژی، فردا نفت خام سنگین به میزان دو میلیون بشکه در بورس انرژی عرضه خواهد شد.

تاثیر راه اندازی بازارمتشکل ارزی بر بازار سرمایه

مدیرعامل بورس انرژی به تاثیر راه اندازی بازار متشکل ارزی بر معاملات بورس انرژی تاکید کرد و گفت: قیمت ارز در معاملات رینگ صادراتی بورس انرژی تاثیرگذار است و اکنون در این بورس از ارز سامانه سنا برای تسویه معاملات ارزی استفاده می کنیم.

حسینی اظهار داشت: اگر بازار متشکل ارزی راه اندازی شود و از کارایی مناسبی برخوردار باشد، ممکن است که هیات مدیره تصمیم بگیرد که نرخ تعیین شده در بازار متشکل ارزی را به عنوان یکی از نرخ های مرجع برای عرضه کنندگان تعیین کند.

مدیرعامل بورس انرژی به شیوه ای که اکنون در بورس انرژی برای معاملات استفاده می شود اشاره کرد و افزود: اکنون چند شیوه در بورس انرژی وجود دارد که عمده آن استفاده از ارز سامانه سنا است، عرضه کننده آن را پیشنهاد می دهد و مسئولان حاضر در  بورس بعد از بررسی های صورت گرفته آن را میپذیرند.

وی اظهار داشت: اگر بازار متشکل ارزی راه اندازی شود و فعالیت خود را با قدرت آغاز کند در آن زمان می توان بررسی کرد آیا نرخ برابری در بازار متشکل ارزی قابل استفاده است یا خیر؟

حسینی به تاثیر نرخ ارز بر معاملات بورس انرژی پرداخت و گفت: نرخ ارز در ایران باید از یک بازار با ثبات و قابل اتکا برخوردار شود؛ در این صورت، به معاملات رینگ صادراتی کمک می کند و تاثیر ویژه ای را با خود به همراه خواهد داشت.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 287
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران