پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 512442 تاریخ : 1399/02/20-11:16:31
,13,
عرضه مستقیم 1500 تن خرما کمتر از نرخ مصوب در ماه رمضان

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

عرضه مستقیم 1500 تن خرما کمتر از نرخ مصوب در ماه رمضان

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، از خرید و توزیع یک هزار و 500 تن خرما و 200 تن خرمای مضافتی در ماه رمضان خبر داد و گفت: این محصول در ماه مبارک رمضان با نرخی پایین تر از نرخ مصوب به فروش می رسد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران (پات)، حسین شیرزاد درباره جزییات خرید خرما در 10 روز گذشته، افزود: به منظور کمک به تنظیم بازار خرمای کشور اتحادیه تعاون روستایی استان کرمان اقدام به خرید1500 تن خرما و 200 تن خرمای مضافتی درجه یک کرده و به کلیه استان های کشور جهت عرضه مستقیم با کیفیت و قیمت مناسب ارسال شده و همچنین باعث ایجاد تعادل در بازار این محصول شده است.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، قیمت خرید خرمای مضافتی را با توجه به کیفیت بین 16 تا 17 هزار تومان برای هر کیلو عنوان کرد و اظهارداشت: اکنون هر کیلوگرم خرما باید با قیمت بین 17 هزار و 500 تا 18 هزار و 500 تومان به دست مصرف کنندگان برسد.

به گفته وی، درحالی که قیمت مصوب هر کیلوگرم خرما از سوی ستاد تنظیم بازار کشور برای مصرف کنندگان 24 هزار تومان تعیین شده است.

ثبت برند اختصاصی کلوتا

شیرزاد با بیان اینکه انواع خرما توسط شبکه های استانی خریداری و فروش بصورت عرضه مستقیم انجام شده است تصریح کرد: اتحادیه استان کرمان برای نخستین بار اقدام به اجرای طرح زنجیره خرما در استان و اقدام به ثبت برند اختصاصی (کلوتا) کرده است.

صادرات خرمای مازاد

وی افزود: هفته گذشته یک کانتینر خرما به کشور هندوستان ارسال شده است.

برآورد تولید خرما جهان سالانه حدود هفت میلیون و 500 هزار تن در یک میلیون و 100 هزار هکتار نخلستان با متوسط عملکردی 6 هزار و 834 کیلوگرم است که مصر، ایران، عربستان، امارات، پاکستان، الجزایر، عراق، سودان، عمان و لیبی 10 تولیدکننده برتر خرما در جهان به شمار می روند و در این بین مصر بیشترین میزان عملکرد و الجزایر بیشترین سطح زیر کشت خرما را دارد.

ایران نیز سالانه بیش از یک میلیون و 100 تا 200 هزار تن انواع خرما را در سطح 203 هزار و 763 هکتار نخلستان تولید می کند.

طبق آمارها متوسط سرانه مصرف جهانی خرما بیش از یک کیلوگرم برآورد می شود که البته این شاخص در عربستان 34 کیلوگرم و در ایران بین هفت تا 10 کیلوگرم است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 245
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران