پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 522577 تاریخ : 1399/08/22-16:28:21
,17,7,
عرضه 711 میلیون دلار در سامانه نیما

در هفته سوم آبان ماه سال جاری انجام شد؛

عرضه 711 میلیون دلار در سامانه نیما

سامانه نیما در هفته سوم آبان ماه (منتهی به 22 آبان ماه 1399) شاهد عرضه حدود 711 میلیون دلار به صورت حواله ارزی بوده است.

به گزارش بانک و صنعتبه نقل ازروابط عمومی بانک مرکزی، در هفته منتهی به 22 آبان 1399، قریب به 711 میلیون دلار به صورت حواله ارزی توسط صادرکنندگان و به ارزهای مختلف در سامانه نیما عرضه و به فروش رسید که براساس معاملات انجام شده میانگین نرخ موزون معاملات دلاری حدود 24950 تومان بوده است.

به گزارش ایرنا، پیش از این رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرده بود که طی روزهای اخیر روزانه حدود 150 میلیون دلار توسط صادرکنندگان در سامانه نیما عرضه می شود که در کنار منابع بانک مرکزی تامین ارز واردات شتاب گرفته است.

«عبدالناصر همتی» افزود: با مشورت اتاق بازرگانی و هماهنگی با وزارت صمت بزودی اقداماتی ویژه ای برای استفاده حداکثری از منابع صادرکنندگان برای تامین ارز موردنیاز واحدهای تولیدی انجام خواهیم داد.

رییس کل بانک مرکزی، یادآور شد: دلیل افزایش نرخ ارز صدور بخشنامه های متعدد ارزی نبوده است بلکه دلیل آن کاهش درآمدهای ارزی کشور است.

رییس شورای پول و اعتبار با بیان اینکه از صادراتی که برای ما ارزآوری داشته باشد حمایت می کنیم، گفت: لذا ما اصلا قصد نداریم که در شرایط فعلی اقتصاد، به صادرکنندگان فشار وارد کنیم و یا آنها را برای رفع تعهد ارزی به قوه قضائیه معرفی کنیم.

عالی ترین مقام بانک مرکزی در پایان تاکید کرد: مشکلات ناشی از تحریم و اثرات آن بر صادرات را اطلاع دارم و علت کاهش صادرات ما در 6 ماهه ابتدای سال دقیقا مشخص است و انشاءالله در نیمه دوم سال جهش خوبی در این زمینه خواهیم داشت و انشاء الله نرخ ارز نیز کنترل می شود و شرایط بازار در خصوص نرخ ارز مثبت تر شده است و نکته دوم اینکه عرضه ارز در سامانه نیما بسیار بهتر شده است.

بر این اساس و با اهتمام جدی بانک مرکزی در تداوم عرضه ارز به صورت اسکناس و حواله در بازار دوم، پیش بینی می شود بازار ارز کشور از ثبات بیشتری برخوردار شود.

از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه 6 میلیارد و 708 میلیون یورو در سامانه نیما عرضه شده است و در صورتی که در 6 ماه دوم سال جاری میزان عرضه ارز همانند شهریور ماه باشد، تا پایان سال 9 میلیارد و 768 میلیون یورو دیگر ارز حاصل از صادرات به سامانه تزریق خواهد شد که با این حساب میزان عرضه ارز در مجموع سال 99 در نیما به 16 میلیارد و 476 میلیون یورو خواهد رسید. این میزان، 682 میلیون یورو بیشتر از میزان عرضه ارز در سال 98 است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 269
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران