پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 451129 تاریخ : 1397/12/19-13:15:49
,8,
عرضه 7 هزار میلیارد ریال صکوک مرابحه برای سایپا

از فردا انجام می شود؛

عرضه 7 هزار میلیارد ریال صکوک مرابحه برای سایپا

با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک مرابحه شرکت ایرانی تولید اتومبیل سایپا به مبلغ 7 هزار میلیارد ریال در نمادهای صایپا112، صایپا012 و صایپا412 از طریق بورس اوراق بهادار تهران از دوشنبه 20 اسفند 97 تا چهارشنبه 22 اسفند 97 عرضه عمومی می شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، غلامرضا ابوترابی با اعلام این خبر افزود: صکوک مرابحه شرکت ایرانی تولید اتومبیل سایپا (سهامی عام) به ارزش 7 هزار میلیارد ریال جهت خرید قطعات و مجموعه های تولید خودروی مورد نیاز این شرکت از طریق بورس اوراق بهادار تهران عرضه می شود.

مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه اظهار داشت: این اوراق 4 ساله و با نرخ اجاره بهای 16 درصد است که این اجاره بها هر سه ماه یک بار توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به عنوان عامل پرداخت به حساب دارندگان اوراق واریز می شود.

وی در خصوص ارکان انتشار این اوراق توضیح داد: بانک های سپه و ملی به ترتیب ضامن پرداخت اصل و سود این اوراق به مبلغ 5,500 و 1,500 میلیارد ریال است. پذیره نویسی و بازارگردانی این اوراق را کنسرسیومی از شرکت های تامین سرمایه  مشتمل بر شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان به مبلغ 3,500 میلیارد ریال، شرکت تامین سرمایه امید به مبلغ 2,500 میلیارد ریال و شرکت تامین سرمایه تمدن به مبلغ یک هزار میلیارد ریال به عهده دارند.

ابوترابی افزود: پذیره نویسی و بازارگردانی این اوراق بر عهده شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان، شرکت تامین سرمایه تمدن و شرکت تامین سرمایه امید است و عامل پرداخت همانند دیگر انتشارهای صکوک، شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه است.

خاطرنشان می شود: در این اوراق، شرکت واسط مالی دی چهارم(ناشر) به وکالت از طرف خریداران اوراق، با منابع حاصل از انتشار صکوک مرابحه، مواد اولیه مورد نیاز(قطعات و مجموعه های تولید خودرو) شرکت ایرانی تولید اتومبیل سایپا (بانی) را نقداً از طریق شرکت سازه گستر سایپا (حق العمل کار) از فروشندگان خریداری خواهد کرد و سپس این مواد اولیه را به صورت بیع مرابحه ی نسیه به بانی خواهد فروخت . همچنین بانی متعهد می شود که در سررسیدهای سه ماهه، قیمت نسیه کالا را از طریق شرکت ناشر و شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به دارندگان اوراق پرداخت کند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 388
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران