پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 509874 تاریخ : 1398/12/28-10:44:20
,5,4,
عراق خواستار نشسست اضطراری اوپک و غیراوپک شد

عراق خواستار نشسست اضطراری اوپک و غیراوپک شد

وزیر نفت عراق در نامه‌ای خواستار نشسست اضطراری اوپک و غیراوپک شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از رویترز، ثامر غضبان، وزیر نفت عراق روز سه‌شنبه (27اسفندماه) با ارسال نامه‌ای به سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، خواستار برگزاری نشسست اضطراری اوپک و غیراوپک شد تا درباره اقدام فوری برای کمک به برقراری تعادل در بازار نفت گفت‌وگو کنند.

در این نامه ثامر غضبان از محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک خواسته است که به «فوریت رسیدن» برگزاری نشست اضطراری سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش موسوم به «اوپک پلاس» کمک کند تا درباره «همه راه‌های ممکن» برای برقراری دوباره تعادل در بازار نفت و بهبود شرایط وخیم کنونی گفت‌وگو کنند.

توافق کاهش تولید کشورهای عضو اوپک پلاس، که تولیدکننده بیش از 40 درصد نفت خام جهان هستند، برای کاهش روزانه یک میلیون و 703 هزار بشکه‌ای نفت در پایان این ماه میلادی (مارس) منقضی می‌شود.

این در حالی است که مذاکرات نشست اخیر اوپک‌پلاس در اوایل این ماه میلادی (مارس) برای تعمیق کاهش تولید نفت نیز با شکست مواجه شد.

به نظر می‌رسد همکاری سه‌ ساله اوپک و متحدانش در پی بی‌نتیجه ماندن هشتمین نشست مشترک وزارتی اوپک و غیراوپک و نپذیرفتن روسیه برای تعمیق کاهش تولید نفت، به پایان خود رسیده باشد.

پس از شکست مذاکرات مسکو و دیگر اعضای اوپک اعلام کرده‌اند که این مسئله به معنای از میان رفتن همه محدودیت‌های تولید است و عربستان اعلام کرد که رکورد تولید وصادرات خود را به بالاترین میزان ممکن می‌رساند.

قیمت‌ جهانی نفت خام پس از شکست این مذاکرات به قدری سقوط کرد که قیمت نفت خام برنت دیروز، سه‌شنبه (27 اسفندماه)، به 28 دلار و 73 سنت رسید و این شاخص برای نخستین بار از سال 2016 دیروز با قیمتی پایین‌تر از 30 دلار بسته شد. 

به گفته برخی منابع با لغو نشست کمیته مشترک فنی اوپک و غیراوپک (JTC) که قرار بود امروز چهارشنبه (28 اسفندماه) برگزار شود، تلاش برای میانجیگری بین روسیه و عربستان نیز با شکست روبه‌رو ‌شد. 

وزیر عراق همچنین در این نامه خواستار برگزاری نشست فوق العاده کمیته مشترک فنی اوپک و غیراوپک (JTC) و نشست کمیته وزارتی نظارت بر توافق اوپک و غیراوپک (JMMC) برای «جلوگیری از آثار منفی در کوتاه ، میان مدت و بلند مدت» شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 326
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران