پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 517842 تاریخ : 1399/05/25-14:39:23
,8,
عده ای به دنبال خرید ارزان سهام عدالت هستند / در فروش سهام عدالت عجله نکنید

مدیرعامل کارگزاری آینده نگر خوارزمی تاکید کرد:

عده ای به دنبال خرید ارزان سهام عدالت هستند / در فروش سهام عدالت عجله نکنید

حسن قاسمی توصیه کرد: «سهامداران در فروش سهام عدالت صبوری کنند و در شرایط منفی بازار که پدیده ای طبیعی است، هیجانی نشده و فورا به فروش اقدام نکنند.»

به گزارش بانک و صنعت به نقل از بازار سرمایه، مدیرعامل کارگزاری آینده نگر خوارزمی ضمن بیان مطلب فوق گفت: فروش سهام عدالت در شرایط منفی بازار به نفع سهامداران نیست، بلکه بهتر است سهامداران در شرایط با ثبات تری سهام خود را عرضه کنند و تحت تاثیر هیجانات قرار نگیرند.

وی اضافه کرد: گاهی در اثر هیجانات یا اخبار مختلف و نه به طور بنیادین، بازار دچار نوسان می شود که در این شرایط، بورس با افت همراه می شود. اگر سهامداران در این شرایط صبر کنند، می توانند با قیمت های مناسبتری سهام خود را در روزهای آتی بفروشند. در شرایط فعلی افراد سهام عدالت را با قیمت های پایین خریداری می کنند و در روزهای متعادل بازار با قیمت های بسیار بالاتر عرضه می کنند و منافع آنها در گرو تداوم افت شاخص است. بنابر این باید با رفتار منطقی به سودجویان نفع نرسانیم.

مدیرعامل کارگزاری آینده نگر خوارزمی با بیان اینکه این مسیر و الگو در فروش سهام عدالت چند ماه پیش نیز تکرار شده بود، افزود: نگاه به چند ماه گذشته نشان می دهد، حفظ سهام عدالت و واگذاری آن در مقطعی که بازار با ثبات و رشد همراه است سود بیشتری نصیب سهامداران میکند. عده زیادی از سهامدارانِ سهام عدالت از دانش کافی در خصوص بازارسرمایه برخوردار نیستند و همانطور که اشاره شد درگیر هیجانات می شوند. در حالیکه، وجود رفتار توده ای به دامن زدن شرایط منفی کنونی منجر می شود؛ بنابراین منطقی تر این است که سهامداران در چنین شرایطی سهام عدالت خود را حفظ کنند.

این کارشناس بازارسرمایه در این رابطه به کارگزاری ها نیز توصیه کرد: بهتر است مطابق اختیاراتی که در بیانیه فروشندگان سهام عدالت به کارگزاری ها واگذار شده، عمل کنند و افزود: با توجه به این بیانیه کارگزاران می توانند در شرایط منفی بازار، سهام عدالت سهامداران را با وجود درخواست فروش، چند روزی نگه داشته و برای حفظ منافع آنها، سهام عدالتشان را معامله نکنند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 396
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران