پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 491341 تاریخ : 1398/07/07-14:27:50
,17,2,
عدم توانمندی متقاضیان و تولیدکنندگان در بازپرداخت وام‌ها

عدم توانمندی متقاضیان و تولیدکنندگان در بازپرداخت وام‌ها

حسین مهری: با توجه به افزایش نرخ ارز در یک سال و نیم گذشته، بسیاری از متقاضیان و تولیدکنندگان توانایی بازپرداخت وام‌ها را ندارند لذا مقرر شد که متقاضیان از محل انجام صادرات خود این تغییر نرخ ارز را جبران کنند.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت ، حسین مهری مدیر عامل بانک صنعت و معدن در نشست خبری امروز (یکشنبه) ضمن تبریک سی و نهمین سالگرد تاسیس بانک صنعت و معدن اظهار کرد: کل سرمایه بانک صنعت و معدن 60 هزار میلیارد تومان می‌باشد‌. 

مهری اعلام کرد: میزان تسهیلات به تفکیک عقود در قالب مشارکت مدنی با سهم 60 درصدی، جعاله با سهم 27 درصدی و فروش اقساطی و سرمایه در گردش با سهم 8.9 درصدی بوده است.

 

پرداخت 127 هزار و 193 میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای صنعتی و معدنی

وی در خصوص ترکیب مانده تسهیلات به تفکیک بخش های اقتصادی گفت: در حوزه صنعت و معدن 79.5 درصد، کشاورزی 5.5 درصد، بازرگانی و خدمات 5.8 درصد و صادرات 8.8 درصد بوده است. همچنین 127 هزار و 193 میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای صنعتی و معدنی پرداخت شده است.


انتظار برای ابلاغیه بانک مرکزی برای بخشودگی جرائم وام‌های تا سقف 100 میلیون تومان

وی با بیان اینکه براساس ابلاغیه بانک مرکزی مقرر شد سود جرائم تسهیلات بانکی تا 50 میلیون تومان بخشوده شود، افزود: این کار انجام شده و منتظر ابلاغیه بانک مرکزی برای بخشودگی جرائم وام‌های تا سقف 100 میلیون تومان هستیم.

مهری با بیان اینکه بر اساس هماهنگی‌های انجام شده با بانک مرکزی، مقرر شد تا بازپرداخت تسهیلات ارزی با توجه به نوسانات قیمت دلار طی سال گذشته به نرخ نیمایی محاسبه شود، گفت: بسیاری از تسهیلات گیرندگان به دلیل همین نوسانات در بازپرداخت دچار مشکل هستند.

با توجه به افزایش نرخ ارز در یک سال و نیم گذشته، بسیاری از متقاضیان و تولیدکنندگان توانایی بازپرداخت وام‌ها را ندارند و با توجه به اینکه منابع ارزی این بانک از محل صندوق توسعه ملی تأمین می‌شود و منابع این صندوق نیز شرایط خاص خود را دارد، مقرر شد که متقاضیان صادرات انجام دهند و از محل صادرات خود این تغییر نرخ ارز را جبران کنند.

مدیر عامل بانک صنعت و معدن تاکید کرد: برخی از شرکت‌ها به دلیل تحریم‌های اعمال شده، امکان صادرات را ندارند و به همین جهت بازپرداخت وام‌های ارزی با مشکل مواجه شده است.

وی ادامه داد: بر اساس بخشنامه بانک مرکزی که با هماهنگی صندوق توسعه ملی صادر شده قرار بر این است که متقاضیان با نرخ نیمایی وام‌های خود را بازپرداخت کنند اما همچنان مشکل در وصول مطالبات وجود دارد.

مهری با بیان اینکه مانده مطالبات در کل سیستم بانکی در سال 97، 1300میلیارد تومان بوده است، افزود: از این مقدار 81 هزار و 200 میلیارد تومان سهم بانک صنعت و معدن بوده که سهم 6.2 درصدی را به خود اختصاص می‌دهد.

وی مانده سپرده‌ها در سیستم بانکی را 2067 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: 4 هزار و 149 میلیارد تومان معادل دو دهم سپرده‌ها در سیستم بانکی متعلق به این بانک بوده است.

مدیر عامل بانک صنعت و معدن با اشاره به تحریم بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی در گذشته تحریم بوده و هیچ اتفاقی در مورد آن رخ نداد، همچنین بانک صنعت و معدن هم جز بانک‌های تحریمی بوده و کارها از طریق بانک‌های غیرتحریمی و کارگزاری‌ها انجام می‌شود، لذا مشکل خاصی وجود ندارد و در حال حاضر تحریم‌ها اثر سنگینی وارد نکرده است.

مهری با بیان اینکه در پایان سال 97 و سال 98 رونق تولید در دستور کار این بانک قرار دارد افزود: به تمامی شعب بانک مباحث مرتبط ابلاغ شده و با هماهنگی با وزارت صنعت، معدن و تجارت شرکت‌هایی که در سامانه بهین‌یاب ثبت نام می‌کنند را در شعب خود پذیرش نموده‌ایم، ضمن اینکه با هماهنگی وزارت صمت و در راستای سیاست‌های دولت اقدامات خود را مبنی بر افزایش حمایت‌ها پیش خواهیم برد.

 

53 هزار و 885 میلیارد ریال تسهیلات پرداختی سرمایه در گردش

وی از 53 هزار و 885 میلیارد ریال تسهیلات پرداختی سرمایه در گردش در نظام بانکی در شش ماهه سال 98 خبر داد و گفت: این میزان نسبت به شش ماهه اول سال 97، 80 درصد رشد داشته، این در شرایطی است که وصول مطالبات ارزی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 96 درصد کاهش داشته، در حالی که 23 درصد رشد را در مجموع تسهیلات ریالی و ارزی شاهد هستیم.


تشکیل اولین بانک دیجیتال

مدیر عامل بانک صنعت و معدن با بیان اینکه جلسات متعددی با وزارت اقتصاد در خصوص راه‌اندازی بانکداری دیجیتال تشکیل شد، اعلام کرد: یکی از بحث‌های اساسی بانک، پیاده سازی بانکداری دیجیتال است، با توجه به اینکه تعداد شعب بانک صنعت و معدن در کشور محدود است، به نفع ما و یک ضرورت است تا بانکداری دیجیتال را توسعه دهیم، لذا این بانک تا دو سال آینده اولین بانک دیجیتال کشور را راه‌اندازی می‌کند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 354
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران