پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 444198 تاریخ : 1397/10/05-15:16:14
,5,6,
عدم اهتمام جدی دولت به گسترس مصرف سی ان جی

افزایش تقاضای سی ان جی در گرو کاهش قیمت است

عدم اهتمام جدی دولت به گسترس مصرف سی ان جی

با توجه به مواهب خدادادی کشور، مهمترین موضوعی که برای کاهش مصرف بنزین می توان به آن توجه داشت گسترش مصرف سی ان جی است که به اعتقاد رئیس هیات مدیره انجمن سی ان جی کشور نیاز به اهتمام جدی دولت و وزارت نفت دارد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، اردشیر دادرس اظهار داشت: چنانچه کارمزدهای سال 97 افزایش یابد قادر به اجرای ضوابط فنی ابلاغ شده سازمان استاندارد تا پایان سال خواهیم بود تا از این موضوع نیز سربلند خارج شویم لذا در راستای اجرای این طرح جایگاه هایی که از سپرده خود استفاده نکرده اند تا پایان سال فرصت دارند استاندارد سازی جایگاه ها را انجام دهند.

وی با اشاره به افزایش تعداد جایگاه های سی ان جی و افزوده شدن 80 جایگاه در سراسر کشور گفت: در حال حاضر مهمترین معضلی که در صنعت سی ان جی با آن روبه رو هستیم گران بودن قیمت آن نسبت به بنزین است که در صورت کاهش قیمت این فرآورده می توان به افزایش تقاضا امید داشت. در حال حاضر قیمت تمام شده این محصول 42 درصد قیمت بنزین است که به دلیل عرضه 600 تومانی آن به نظر 60 درصد قیمت بنزین میرسد.

دادرس به چالش های جایگاهداران اشاره کرد و گفت: یکی از چالش های جایگاهداران ارسال هفتگی قبوض گاز است که طبق قانون میبایست 15 روزه یا یک ماهه صادر شود همچنین به دلیل جلوگیری از عرضه کمپرسور رایگان میبایست با ایجاد بسته های حمایتی، دولت تسهیلات لازم برای این موضوع را در اختیار جایگاهدران قرار دهد.

رئیس هیات مدیره انجمن سی ان جی کشور در خصوص گاز سوز شدن اتوبوس های درون شهری گفت: در حال حاضر گاز سوز شدن اتوبوس های درون شهری در دستور کار قرار گرفته و طی تصویب شورای اقتصاد بر گاز سوز شدن 14 هزار دستگاه اتوبوس درون شهری ظرف 2 سال آینده تاکید شده که ورود 20 هزار دستگاه اتوبوس جدید گاز سوز در کلان شهر ها در همین راستا است.

به اعتقاد وی با توجه به اینکه هم اینک صنعت سی ان جی با 50 درصد ظرفیت در حال فعالیت است قادر به تامین سوخت این 20 هزار دستگاه اتوبوس خواهد بود.

وی در پایان تاکید کرد: مهمترین نیاز امروز صنعت سی ان جی کاهش قیمت به 20 درصد قیمت بنزین است که افزایش تقاضا را درپی خواهد داشت لذا در این راستا دولت، وزرات نفت و نظام برنامه و بودجه میبایست رویکرد خود را نسبت به این موضوع تغییر دهند در غیر اینصورت مردم استقبالی از سوخت پاک نخواهند داشت.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 353
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران