پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 250765 تاریخ : 1395/09/16-14:39:30
,20,
ظریف از پکن عازم توکیو شد

ظریف از پکن عازم توکیو شد

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران که در راس هیاتی به چین سفر کرده بود، دقایقی پیش و در ادامه سفر دوره ای خود ، پکن را به مقصد شهر توکیو پایتخت ژاپن ترک کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، وی که از روز دوشنبه به شهر پکن پایتخت چین سفر کرده بود برنامه کاری خود را با انجام ملاقات با «وانگ یی» همتای چینی خود آغاز کرد و سپس در یک نشست خبری مشترک با وی به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد.

یکی از نکات مهمی که طرفین در این نشست خبری مطرح کردند موضوع برجام بود و اینکه برجام یک سند چندجانبه است که توسط شورای امنیت تایید شده و نباید تحولات داخلی کشورها به آن خدشه وارد سازد.

آنان همچنین تاکید کردند که اجرای برجام مسئولیت همه کشورهای ذی ربط است و همه باید به تعهداتی که در این باره و در برجام داده اند، پایبند باشند.

وزیران امور خارجه ایران و چین در عین حال بر گسترش و تحکیم مناسبات میان دو کشور تاکید و خاطرنشان کردند که این مناسبات باید قوی تر و محکم تر از گذشته تداوم یابد.

ظریف همچنین روز گذشته در ضیافت نهاری که توسط همتای چینی اش به افتخار ورود او تدارک دیده بود، حضور یافت.
ملاقات با «جانگ گائو لی» معاون نخست وزیر این کشور، دیدار با رئیس دانشگاه پکن و سخنرانی در این مرکز فرهنگی و همچنین شرکت در همایش فرصت های اقتصادی در ایران در هتل «کم پینسکی» با حضور تجار ایرانی و چینی از دیگر برنامه های رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در سفر دو روزه به چین بود.

سفر محمد جواد ظریف به چین دومین سفر رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان به این کشور بعد از توافق هسته‌ای کشورهای عضو 1 +5 با ایران محسوب می شود.

وی همچنین هفتم آبان ماه سال 93 نیز سفری دو روزه به چین به منظور شرکت در «اجلاس فرایند استانبول برای افغانستان» داشت.

هیات همراه وزیر امور خارجه به چین شامل رئیسان 38 شرکت عمده وابسته به اتاق بازرگانی، 15 شرکت دانش بنیان وابسته به ستاد همکاری های علمی و فناوری و 8 بانک تجاری به همراه دیگر مقام های صنعتی، بازرگانی و علمی بودند.

ملاقات با نخست وزیر ژاپن، وزاری خارجه، متی( صنعت، تجارت و اقتصاد ژاپن) و رئیس سازمان تجارت خارجی ژاپن از جمله برنامه های ظریف در این سفر اعلام شده است.

همچنین وی در این سفر در موسسه مطالعات امور بین الملل ژاپن و سمینار اقتصادی که با حضور بازرگانان ایرانی و ژاپنی در جترو (سازمان تجارت خارجی ژاپن) برگزار می شود سخنرانی خواهد کرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 334
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران