پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 521122 تاریخ : 1399/07/20-21:43:40
,11,
ظرفیت خطوط ریلی کشور به 60 درصد می رسد

تا پایان دولت دوازدهم:

ظرفیت خطوط ریلی کشور به 60 درصد می رسد

وزیر راه و شهرسازی در خصوص آخرین وضعیت پروژه های ریلی اظهار کرد: تاکنون 5 استان کشور به خطوط ریلی متصل شده اند، همچنین ظرفیت خطوط ریلی کشور 40 درصد افرایش پیدا کرده که تا پایان دولت، این ظرفیت به 60 درصد می رسد.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت ، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی امروز (یکشنبه) در مراسم افتتاح نمایشگاه دائمی جهاد خودکفایی صنعت ریلی و امضا تفاهم نامه میان راه آهن و وزارت دفاع، اظهار کرد: اقدام مهمی شکل گرفته است و همه صنعت گران، شرکت های حمل و نقل ریلی از سال گذشته به تولید داخل شتاب داده اند و تا امروز در این ماه های کرونایی مراسم الحاق ناوگان داریم.

وی افزود: بیش از 1200 دستگاه انواع واگن و لوکوموتیو ساخت داخل یا بازسازی شده وارد ناوگان شده است.

اسلامی گفت: در یک سال اخیر در پروژه های زیرساخت ریلی از ریل تولید داخل استفاده شده و در شرایط اقتصادی که حرکت جدی از سوی دشمن در جنگ اقتصادی برای نرخ ارز شتاب گرفته تکلیف ما کاهش تقاضای ارز است و با استفاده از تولید داخل باید اصل تقاضای ارز را به چالش بکشیم.

این مقام مسئول در خصوص آخرین وضعیت پروژه های ریلی اظهار کرد: تاکنون 5 استان کشور به خطوط ریلی متصل شده اند همچنین ظرفیت خطوط ریلی کشور 40 درصد افرایش پیدا کرده است که تا پایان دولت، این ظرفیت به 60 درصد می رسد.

وی با اشاره به برنامه ششم توسعه، گفت: 4 استان چهارمحال و بختیاری، اردبیل، کردستان و بخشی از استان خراسان شمالی به شبکه ریلی متصل می شوند، همچنین دو پروژه مهم یزد–اقلید و چابهار–زاهدان به عنوان بزرگترین پروژه ریلی کشور در سال های اخیر به سرعت در حال احداث هستند.

اسلامی در ادامه گفت: در سال جاری حجم باری که از بنادر امام خمینی و شهید رجایی با قطار حمل می شوند را به دو برابر افزایش داده ایم.

وی خبر داد: تا پایان سال سهم ریل از حمل بار به 15 درصد و در مراکز باری که به شبکه ریلی متصل هستند تا 25 درصد افزایش خواهد یافت.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به شبکه بین المللی ریلی گفت: با الحاق ایران به اتحادیه اوراسیا و تعریف تعرفه ترجیحی با کشورهای CIF حجم بار حمل شده با ریل به شرق آسیا افزایش خواهد یافت. همچنین ماه آینده خط آهن خواف–هرات به بهره برداری می رسد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 340
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران