پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 575369 تاریخ : 1400/01/07-19:19:05
,22,
ظرفیت تولید واحدهای صنعتی خراسان جنوبی تکمیل شود

نماینده ولی فقیه در استان:

ظرفیت تولید واحدهای صنعتی خراسان جنوبی تکمیل شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بر حمایت و پشتیبانی مسئولان از واحدهای تولیدی و سرمایه گذاری در خراسان جنوبی تاکید کرد و گفت: مسئولان تلاش کنند تا واحدهای نیمه فعال استان به ظرفیت تولید 100 درصدی برسند.

به گزارش بانک و صنعت: حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، امروز شنبه 7 فروردین در دیدار نوروزی استاندار خراسان جنوبی و جمعی از معاونان، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و نامگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها»، ادامه داد: شرایط چند سال اخیر کشور و تکیه بیش از حد به غرب توسط مسئولان، تجربه با ارزشی برای کشور حاصل کرد که در معادلات بین المللی و مسائل داخلی به هیچ وجه نباید به غربی ها و خارجی ها تکیه کرد و امروز همه مردم با هر سلیقه و اختلافی به این نکته مهم اعتقاد دارند.


به گزارش ایسنا، وی با اشاره به اینکه با همه دنیا می توان رابطه داشت اما نباید حل مشکلات و مسائل کشور را به آنها گره زد و به غربی ها تکیه کرد، افزود: راهکار حل مشکلات و معضلات کشور در داخل و حمایت از تولیدکنندگان و جوانان توانمند ایران اسلامی در داخل است.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه باید تحقق شعار سال در دستور کاری مسئولان استان قرار گیرد، بیان داشت: مراجعات متعددی تاکنون به دفتر نماینده ولی فقیه صورت گرفته که افرادی در استان سرمایه گذاری کردند اما بعد از مدتی بدلیل عدم حمایت و پشتیبانی و مانع تراشی از سوی برخی مسئولان گره در کار آنها افتاده و بی انگیزه شدند؛ چنانچه افرادی بخواهند در استان سرمایه گذاری داشته باشند باید حمایت و پشتیبانی شوند، چراکه حمایت از سرمایه گذار و تولید کشور را به خودکفایی در تمام بخش ها می رساند و از طرفی اعتماد مردم نسبت به نظام را بیشتر می کند.

عبادی در همین خصوص حمایت از تولیدکننده و سرمایه گذار را مایه جرات و امید برای سایر سرمایه داران برای سرمایه گذاری در تولید دانست و گفت: چنانچه مشکلات سر راه سرمایه گذار حل نشود؛ او سرمایه خود را به بخش دلالی و واسطه گری خواهد برد که این خود برای دولت و ملت مشکل ساز است.

وی با انتقاد از برخی بی توجهی ها نسبت به حمایت از واحدهای تولیدی نیمه فعال در استان، اظهار کرد: وقتی واحد تولیدی می تواند با تمام ظرفیت فعالیت داشته باشد، چرا باید با نصف توان و یا کمتر کار کند؟ مسئولان استان تلاش کنند در سال جاری واحدهای نیمه فعال استان به ظرفیت 100 درصدی در تولید برسند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، حمایت از تولیدات استانی را از ضرورت های مورد توجه مسئولان در سال جاری عنوان کرد و با اشاره به برخی از موارد مانند کمبود و یا گرانی برخی کالاها در بازار، افزود: متاسفانه در برهه ای در کشور به دلیل عدم برنامه ریزی دقیق شاهد بودیم که میلیون ها قطعه جوجه مرغ در کشور زنده دفن شدند و یا در جای دیگر مقدار زیادی پیاز و گوجه فاسد و بیرون ریخته شدند، این در حالی است که در مقطعی همین گوجه به دلیل کمبود با بالاترین قیمت در بازار عرضه شد.

عبادی ادامه داد: چنانچه برنامه ریزی برای تولید نباشد، شاهد ورود واسطه ها و دلالان به بازار خواهیم بود و نتیجه آن همانند برخی از میوه ها از جمله سیب خواهد بود که سودش تنها به جیب دلال می رود؛ این ها به دلیل جو روانی نامناسبی که دارند برای کشور بسیار وحشت زا است و خیلی ها را از سرمایه گذاری در بخش تولید منصرف می کند.

وی بر لزوم برنامه ریزی دقیق برای تولید و حمایت از تولیدات تاکید کرد و گفت: مسئولان طی یک برنامه ریزی دقیق و منسجم میزان مصرف داخل استان، میزان واردات و غیره را به طور کامل مشخص و طبق آن حرکت کنند تا مشکلات بعدی را برای مردم و تولیدکننده به همراه نداشته باشد و منافع به دست کسی برسد که زحمت می کشد.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه چنانچه تاکنون به توصیه های رهبری به طور واقعی عمل می شد، قطعا بسیاری از مشکلات که امروز وجود دارد را نداشتیم، افزود: دل بستن به وعده خارجی ها و گره زدن مشکلات به آنها برای کشور سم است و نباید صورت گیرد، چراکه غربی ها به هر کشوری که راه پیدا کردند، برای مردم مشکل ساز شدند.

عبادی با اشاره به اینکه چنانچه کشورهای اسلامی تاکنون درست عمل کرده بودند، امروز آنها آقای خود بودند نه نوکر غربی ها، افزود: متاسفانه امروز به دلیل برخی اختلاف ها می بینیم که برخی کشورهای اسلامی منطقه نوکر غرب شدند.

وی با تاکید مجدد بر درس گیری از تاریخ و جلوگیری از تکرار مجدد اشتباهات، افزود: اگر از مشکلات و آسیب هایی که گریبانگیر کشور شده درس بگیریم، میوه و نتیجه آن برای آینده کشور و جهان اسلام شیرین خواهد بود.

امام جمعه بیرجند در ادامه به مقوله مهم انتخابات پرداخت و انتخابات را فرصتی برای تعیین سرنوشت دانست و افزود: باید برای مشارکت بالای مردم در انتخابات و بیان معیارهای فرد اصلح تلاش شود.

عبادی تصریح کرد: مردم تلاش کنند تا با بصیرت و دقت بالا و کنار گذاشتن مسائل حزبی و روزنامه ای، سرنوشت خود را به دست دلسوزان و متخصصان بسپارند و نه افرادی که به دنبال منافع شخصی و حزبی هستند.

وی با اشاره به اهمیت بالای حضور مردم در انتخابات و انتخاب فردی صالح، گفت: دنیا روی مسئله انتخابات در ایران چشم دارد و لذا با جنگ روانی و تبلیغات به دنبال کمرنگ کردن حضور مردم هستند که مردم باید دقت کنند.

امام جمعه بیرجند اظهار امیدواری کرد: در انتخابات خرداد ماه امسال آنچه شایسته مردم و نظام است رقم بخورد و انتخابات برای برای مردم تبدیل به یک جشن شود و محصول انتخابات منفعت مردم باشد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 216
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران