پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 306968 تاریخ : 1396/07/29-15:03:50
,7,8,
طلای جهانی در سراشیبی سقوط

با تصویب بودجه آمریکا از سوی سنا رخ داد؛

طلای جهانی در سراشیبی سقوط

قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه با دیگر با کاهش همراه شد و به پایین ترین سطح خود در 2 هفته اخیر رسید.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ قیمت طلا در هفته ای که گذشت با بیشترین کاهش در یک ماه اخیر مواجه شده است؛تصویب بودجه آمریکا از سوی سنا طی روز گذشته تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار و کاهش قیمت جهانی طلا داشته است.

قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه با 9.50 دلار کاهش معادل 0.7 درصد افت به کمتر از 1280 دلار رسیده است که این پایین ترین قیمت طلا از 6 اکتبر به شمار می رود.

قیمت این فلز گرانبها در هفته ای گذشت با افت 1.9 درصدی روبرو شده است. این بدترین عملکرد قیمت طلا از 22 سپتامبر به شمار می رود.قیمت هر اونس نقره نیز با یک درصد کاهش به کمتر از 17.07 دلار رسیده است. قیمت نقره نیز در هفته گذشته با کاهش 1.9 درصدی روبرو شده است.

تازه ترین آمارهای رسمی نشان می دهد که دولت آمریکا در سال مالی 2017 میلادی با کسری بودجه 666 میلیارد دلاری روبرو شده است.

لوکمن اوتونگا تحلیلگر ارشد موسسه اف ایکس تی ام در این باره تاکید کرد: این هم یک هفته جالب دیگر برای طلا بوده است. طلا پس از افزایش مجدد به بالاتر از سطح 1300 دلاری بار دیگر طی هفته گذشته به کمتر از 1280 دلار بازگشته استقیمت طلا در روزهای اخیر در شرایطی با کاهش روبرو شده است که تنش های سیاسی در عرصه بین المللی افزایش داشته است.

وی در ادامه تصریح کرد: به نظر می رسد امیدواری های مربوط به اصلاحات مالیاتی دولت ترامپ و تقویت ارزش دلار مهمترین عامل کاهش قیمت جهانی طلا بوده است.

پس از تصویب بودجه آمریکا در سنا ارزش دلار بار دیگر با افزایش روبرو شده است. تصویب بودجه توسط سنا مسیر لازم برای ترامپ را هموار کرده تا اصلاحات مالیاتی را اجرا کند.

گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر نیز فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است.

به نظر می رسد تنش های مربوط به استقلال کاتالونیا و اوضاع کره شمالی می تواند تاثیر زیادی بر قیمت طلا در روزهای آینده داشته باشد. وضعیت سیاست های پولی بانک های مرکزی بزرگ جهان نیز می تواند تاثیر زیادی بر قیمت طلا داشته باشد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 324
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران