پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 492162 تاریخ : 1398/07/23-14:31:25
,17,
طرح ویژه توسعه و عمران منطقه ساحلی مکران تصویب شد

در شورای عالی آمایش سرزمین

طرح ویژه توسعه و عمران منطقه ساحلی مکران تصویب شد

طرح ویژه توسعه و عمران منطقه ساحلی مکران در سومین جلسه شورای عالی آمایش سرزمین تصویب شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از سازمان برنامه و بودجه، سومین جلسه شورای عالی آمایش سرزمین و نخستین جلسه این شورا در سال‌ جاری در سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار و دو گزارش در مورد اهم اقدام‌های انجام شده در مورد مطالعات آمایش سرزمین 31 استان و نیز سند آمایش ملی کشور ارایه شد.

همچنین در این جلسه وزارت راه و شهرسازی، گزارشی از طرح ویژه توسعه و عمران منطقه ساحلی مکران ارایه کرد که به تصویب شورا رسید. 

در ادامه این جلسه، رضا اردکانیان وزیر نیرو با تأکید بر گنجاندن اطلاعات دقیق همه استان‌ها در مطالعات آمایش استان‌ها، اظهار داشت: اساس مطالعات آمایش سرزمین، برنامه‌ریزی فرابخشی بوده و نقش اطلاعات پایه در مطالعات آمایش، بسیار تعیین کننده و اساسی است.

همچنین عیسی کلانتری رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به طرح توسعه مکران، گفت: تمام مردم دنیا از آب دریا استفاده بهینه می‌کنند و برنامه‌ریزی ما در منطقه مکران باید به‌گونه‌ای باشد که مردم را از استفاده از دریا محروم نکنیم و فاصله دو کیلومتری صنایع و سایر امکانات توسعه را باید در توسعه این منطقه لحاظ کنیم.

محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی هم با اشاره به طرح توسعه مکران، اظهار داشت: در توسعه مکران باید از آب دریا استفاده کنیم و با استفاده بی‌رویه از آب آبادی‌ها، نباید آبادی‌ها را از بین ببریم؛ استفاده از آب دریا در صنایع اهمیتی اساسی دارد.

همچنین فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز مباحث کلان را در مطالعات آمایش سرزمین بسیار بااهمیت دانست و گفت: در جلسات آمایش سرزمین نباید از این امر مهم غفلت کرد.

در ادامه جلسه آیین‌نامه‌های نحوه برگزاری جلسات شورای عالی آمایش سرزمین نیز به تصویب رسید و مقرر شد که برای تصویب نهایی در جلسه هیأت وزیران مطرح شود.  



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 279
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران