پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 492266 تاریخ : 1398/07/24-16:33:52
,11,22,
طرح هادی 50 درصد روستاهای بالای 20 خانوار کشور انجام شد

طرح هادی 50 درصد روستاهای بالای 20 خانوار کشور انجام شد

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: طرح هادی 50 درصد روستاهای بالای 20 خانوار در کشور با حمایت دولت تهیه و اجرا شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محمدرضا شاملو روز چهارشنبه در آیین بهره‌برداری سایت بنیاد مسکن روستای هرچگان شهرستان شهرکرد افزود: طرح هادی در 18 هزار و  969 روستا اجرا شده است.

وی با بیان اینکه سالانه برای اجرای طرح هادی روستایی در بیش از 4 هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده می شود، اظهار داشت: برای اجرای این طرح‌ها بیش از این میزان اعتبار نیاز است.

این مسوول بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بحث سنددار کردن منازل مسکونی روستایی و شهرهای زیر25 هزار نفر جمعیت، بهسازی و احیا بافت های باارزش در مناطق روستایی و ایجاد اشتغال روستایی  را از مهمترین برنامه‌ها و سیاست‌های بنیاد مسکن کشور عنوان کرد و گفت: برای اجرای این طرح ها تفاهمنامه بین بنیاد مسکن، وزارت میراث فرهنگی، ثبت اسناد و املاک منعقد شده است.

شاملو تاکید کرد، ایجاد اشتغال در مناطق روستایی از راه‌های موثر در کاهش مهاجرت و همچنین توسعه همه جانبه روستاها خواهد بود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال وبختیاری نیز در این آیین گفت: از مجموع 80 هزار واحد روستایی در استان 66 هزار منزل مسکونی سنددار شدند.

سهراب رییسی افزود: 85 روستای در معرض خطر در 55 نطقه استان نیز جابجا شده و بیش از 500میلیارد تومان تسهیلات برای ساخت مسکن و 20 میلیارد تومان کمک بلاعوض در طول این 4 سال گذشته در مناطق روستایی توزیع شده است.

وی گفت: به منظور ایجاد اشتغال در مناطق روستایی تاکنون 290 پرونده اشتغال روستایی در شهرستان شهرکرد تشکیل  شده است که بیش از 280 میلیارد ریال اعتبار مصوب شده که تاکنون 200 میلیارد ریال تسهیلات اشغالزایی روستای در شهرستان به منظور جلوگیری از مهاجرت و تثبت اشتغال درروستاها اعطا شده است.

به گفته وی، برای اجرای طرح مقاوم سازی مسکن روستایی در شهرستان شهرکرد نیز 4 هزار و 700 واحد تسهیلات اعطا شده است.

فاز اول طرح هادی روستای هرچگان در مساحت 189 هزار و 764 متر مربع اجرا شده است و در این طرح 39 هزار و 534 متر مربع از معابر این روستا آسفالت‌ریزی شده است.

چهارمحال و بختیاری دارای 42 شهر و بیش از 800 روستا با 10 شهرستان و جمعیتی افزون بر 847 هزار نفر است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 273
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران