پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 518914 تاریخ : 1399/06/15-12:10:48
,15,21,
طرح ساماندهی شبکه های اجتماعی ایرادات فنی دارد

رییس کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع:

طرح ساماندهی شبکه های اجتماعی ایرادات فنی دارد

رییس کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن وارد دانستن ایرادات فنی به طرح ساماندهی شبکه های اجتماعی گفت: ما می توانیم با تکنیک هایی مثل هوش مصنوعی، آسیب های امنیتی و اخلاقی در بستر موجود را تا حدودی از بین ببریم.

به گزارش بانک و صنعت، مصطفی طاهری با اشاره به واکنش ها نسبت به طرح ساماندهی پیام رسان های اجتماعی گفت: در یک برآیند کلی من موافق این طرح نیستم و ایرادات اساسی به آن دارم. البته این طرح به دنبال این است که ما در شبکه های مجازی حکمرانی داشته باشیم که این حرف درستی است ما در این زمینه حکمرانی نداریم، اما باید متناسب با تجربیات جلو برویم و فکر اساسی در این زمینه داشته باشیم.

وی ادامه داد: در این طرح خیلی کارها پیشنهاد شده که قبلا تجربه شده و نتیجه اش را هم دیدیم. ما در خصوص شبکه های اجتماعی و فضای مجازی اول باید به دنبال تکمیل شبکه ملی اطلاعات باشیم و تا زمانی که این کار را نکردیم عملا موفقیت و توفیق چندانی نخواهیم داشت.

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مفاد طرح از نظر اجرایی و محتوایی ایرادات فنی دارند و من از نظر علمی با آن مخالف هستم. من معتقدم اول باید شبکه ملی اطلاعات را تکمیل کنیم و آن را به سرانجام برسانیم. ما باید از نظر زیرساخت های تولید محتوا کاری کنیم تا شبکه های اجتماعی داخلی به لحاظ تکنیکی با شبکه های اجتماعی خارجی قابل رقابت باشد، سلایق مختلف را در بر بگیرند و عقب ماندگی ما در این زمینه جبران شود. در حال حاضر شبکه های موجود حالت سوخته دارند با یک شیب جلو آمدند و عقب ماندند.

طاهری ادامه داد: ما در همین فضای موجود باید بیشتر به سراغ تولید محتوای هوشمند، مغز متفکر، عوض کردن ذائقه ها و راه اندازی جریان برویم و اینها را باید در فضای فعلی به دست بگیریم، نمی شود بخشی از کار را ول کنیم و آن را به گردن بخش دیگری بیندازیم ما در تولید محتوا ضعف داریم.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما باید ببینیم در بستر موجود و در کوتاه مدت چه کاری می توانیم انجام دهیم و چطور می توان تاثیر بگذاریم و از نظر فکری قوی تر عمل کنیم. در عین حالی که مردم از نعمت فضای مجازی و اقتصاد دیجیتال استفاده می کنند باید برنامه ای برای میان مدت و بلند مدت داشته باشیم.

وی درباره ی موضوع فیلترینگ شبکه های اجتماعی اظهار کرد: من خیلی موافق این نوع فیلتری که تا الان تجربه کرده ایم نیستم. ما تلگرام را فیلتر کردیم اما هر کس می خواهد از آن استفاده می کند ما به دنبال ویترین نیستیم باید برنامه ریزی کنیم تا حرفی برای گفتن داشته باشیم.

رییس کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی شرکت های دانش بنیان برای راه اندازی پلت فرم ها و ایجاد نوآوری در زمینه های شبکه های اجتماعی، گفت: ما باید در راه اندازی این پلت فرم ها پیش قدم شویم و براساس آنچه ذائقه ها می پسندند برنامه ریزی کنیم.

طاهری در پایان خاطرنشان کرد: البته در بستر موجود آسیب هایی از نظر امنیتی و تا حدودی اخلاقی وجود دارد که با تکنیک هایی مثل هوش مصنوعی و بدون فیلتر می توان آن را ناکارآمدتر کرد و کاهش داد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 304
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران