پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 310841 تاریخ : 1396/09/21-10:16:44
,17,23,
طرح تحول نظام سلامت با پرداخت به موقع مالیات

یادداشت

طرح تحول نظام سلامت با پرداخت به موقع مالیات

مالیات یکی از مهمترین منابع تامین کننده درآمد دولتها محسوب می گردد.

بانک و صنعت ؛ اصولا دولتها برای اداره امور کشورها نیازمند منابع مالی متعددی هستند تا بدان وسیله بتوانند به مردم خدمت کرده و مشکلات مختلف جامعه را حل، و در حفظ و حراست از شئون مردم، تربیت و رشد استعدادها، سلامتی جسم انسانها و غیره اقدام نمایند. طبعا دولتها برای ارائه همه این وظایف و مسئولیتها نیازمند منابع درآمدی می باشند.
از آنجائیکه مالیات یکی از مهمترین منابع تامین کننده درآمد دولتها محسوب می گردد می تواند تکیه گاه مطمئنی نیز برای دستیابی به اهداف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و بعضا سیاسی واقع گردد. از اینرو در سالهای اخیر کلیه کشورها تلاش می کنند که برای تامین هزینه های جاری خود سهم بیشتری را به مالیات اختصاص دهند.
صاحبنظران و اقتصاد دانان بر این باورند که ارتقاء شاخص هائی همچون بهداشت، امنیت، آموزش و... از نشانه های بارز توسعه یافتگی و نماد رشد جوامع محسوب گشته، از اینرو تمامی تلاشها و کوششهای بشری در پیشبرد دانش و دستیابی به عرصه ها و یافته های نوین علمی حتی در حیطه صنعت و فناوری صرفا جهت ایجاد زمینه ارتقاء کیفیت زندگی و آسایش آنان طراحی و اجرا گردیده به گونه ای که امروز توسعه یافتگی ملل تنها با ارزیابی شاخص های مذکور قابل قیاس بوده و با اتکا به این شاخصها می توان رشد صنعتی، اقتصادی را پیش بینی نمود.
اهمیت و جایگاه شاخص های فوق ( بهداشت، آموزش،...) در رشد و توسعه اقتصادی، دولتها را بر آن داشته است که بخش عمده ای از بودجه کشور را به موارد مذکور اختصاص دهد.
از این رو و بمنظور توجه جدی تر به این مقوله در دی ماه سال 1392 کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی و به هنگام بررسی بودجه 93،‌ نرخ مالیات بر ارزش افزوده را برای این سال، 2 درصد افزایش دادند و با وجود تاکید قانون برنامه پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و به موجب مفاد تبصره (2) ماده (117) آن، که دولت مکلف بوده هر سال یک درصد به مالیات بر ارزش افزوده اضافه نماید به گونه ای که در پایان برنامه به هشت (8 %) برسد و بر همین اساس باید نرخ این نوع مالیات در سال 93 هفت درصد می شد، اما نمایندگان مجلس برای رفع مشکلات بخش بهداشت و درمان و توسعه امکانات و خدمات درمانی در سراسر کشور با افزایش دو درصدی مالیات بر ارزش افزوده موافقت نمودند، تا یک درصد از سهم مالیات بر ارزش افزوده نیز به طرح تحول نظام سلامت و بخش بهداشت و درمان اختصاص یابد.
با اختصاص اعتبار مناسب از محل افزایش یک درصدی مالیات ارزش افزوده فشار بخش سلامت بر روی اقشار مردم کاهش یافته و توسعه مراکز و امکانات درمانی نیز در سراسر کشور به وضوح قابل مشاهده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 321
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران