پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 509815 تاریخ : 1398/12/27-14:01:21
,2,
طرح بخشودگی جرایم بانک مسکن تمدید شد

تصمیم جدید برای کاهش مراجعه به شعب در پی شیوع کرونا و همراهی و مساعدت با مشتریان بانک مسکن

طرح بخشودگی جرایم بانک مسکن تمدید شد

بانک مسکن با توجه به شیوع کرونا و شرایط و مشکلات به وجود آمده ناشی از آن و ضرورت کاهش حضور شهروندان در اماکن عمومی، زمان اجرای طرح بخشودگی جرایم موسوم به «میثاق» را تمدید کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک مسکن، مالک آزادیان، رییس اداره کل پیگیری وصول مطالبات بانک مسکن با اشاره به اینکه پیش از این اجرای طرح میثاق تا پایان اسفند امسال تمدید شده بود، گفت: با توجه به شرایط خاص کشور از ابتدای اسفند که با انتشار خبر شیوع کرونا حاکم شده است، کمیسیون عالی وصول مطالبات بانک تصمیم به تمدید اجرای این طرح به مدت سه ماه دیگر تا پایان خردادماه سال 1399 گرفت.

وی با بیان اینکه با تمدید مدت اجرای طرح بخشودگی جرایم در بانک مسکن موسوم به طرح «میثاق»، بدهکاران این بانک از ابتدای سال جدید تا پایان خرداد ماه ، برای استفاده از مزایای این طرح فرصت دارند، یادآور شد: با تمدید این طرح، دیگر لزومی ندارد مشتریان بانک مسکن در شرایط خاص کنونی به شعب مراجعه کنند و می‌توانند بدون دغدغه به توصیه‌های وزارت بهداشت در خصوص حضور نیافتن در اماکن عمومی عمل کنند؛ ضمن اینکه در هفته‌های اخیر بسیاری از مشتریان با وجود رغبت به استفاده از مواهب طرح میثاق، به توصیه قرنطینه خانگی عمل کرده‌اند و به همین خاطر بانک با تمدید این طرح، همراهی آنها در زمینه کاهش مراجعه به شعب را پاس می‌دارد.

وی خاطرنشان کرد: طرح میثاق بانک مسکن که با هدف کاهش مطالبات غیرجاری این بانک طراحی شده، حاوی امتیازهایی به نفع تسهیلات‌گیرندگان بانکی است که بابت دیرکرد پرداخت اقساط خود جریمه شده و بر میزان بدهی آنها به تناسب مدت دیرکرد، افزوده شده است.

به گفته آزادیان، این طرح از ابتدای شهریور ماه اجرایی شد و تا پیش از شرایط فعلی با استقبال آنها روبرو شد. از این رو با تصمیم کمیسیون عالی وصول مطالبات و هیأت مدیره بانک مسکن مدت اجرای آن در تمام شعب سراسر کشور تمدید شده است.

به گزارش هیبنا، در قالب طرح میثاق در صورت واریز نقدی هر میزان از مطالبات غیرجاری انواع تسهیلات پرداختی اعم از انواع عقود مبادله‌ای، مشارکتی، وام قرض الحسنه و ... و همچنین مطالبات مربوط به ضمانت‌نامه‌های ضبط شده، خالص جرایم محاسبه شده بر اساس نوع قرارداد (حسب مورد 6 تا 14 درصد از نرخ وجه التزام) به نسبت واریزی بدهکاران مورد بخشودگی قرار ‌می‌گیرد.

در این طرح همچنین 100 درصد جرایم سازنده‌هایی که در قالب قراردادهای مشارکت مدنی با بانک، تسهیلات ساخت دریافت کرده بودند، در صورت پرداخت یا تعیین تکلیف مطالبات به صورت تقسیط، مورد بخشودگی قرار خواهد گرفت.

این طرح به مشتریان بدهکار بانک مسکن اجازه می‌دهد در ازای پرداخت هر میزان از بدهی خود به همان نسبت از پرداخت کل جرایم خود بابت تاخیر در پرداخت بدهی معاف شوند.

از آنجا که برخی تسهیلات‌گیرندگان برای اطلاع از میزان بخشودگی جرایم به ازای پرداخت تمام یا بخشی از بدهی خود در جریان اجرای طرح میثاق به صورت حضوری به شعب این بانک مراجعه می نمودند و با توجه به اهمیت پیشگیری از ابتلای ایشان به ویروس کرونا برای بانک مسکن، مهلت اجرای این طرح و برخورداری از امتیاز بخشودگی جرایم دیرکرد، تمدید شد.

همچنین بر اساس تمهیدات اتخاد شده ؛ مشتریان بانک مسکن می توانند از طریق تمامی درگاههای غیرحضوری اعم از موبایل بانک، اینترنت بانک، خودپرداز ، وب کیوسک و ... ضمن واریز اقساط غیرجاری خود بدون نیاز به حضور در شعبه از مزایای بخشودگی جرایم به نسبت واریزی برخوردار گردند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 571
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران