پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 399901 تاریخ : 1397/08/01-16:27:52
,25,
طراحی، ساخت و راه‌اندازی تیکنر خمیری در مقیاس بنچ و پایلوت

با هدف رفع کمبود آب و جلوگیری از آلودگی در صنایع معدنی انجام شد:

طراحی، ساخت و راه‌اندازی تیکنر خمیری در مقیاس بنچ و پایلوت

طراحی، ساخت و راه‌اندازی تیکنر خمیری در مقیاس بنچ و پایلوت در مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران انجام شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، طراحی، ساخت و راه‌اندازی تیکنر خمیری در مقیاس بنچ و پایلوت با هدف رفع مشکل کمبود آب در صنایع معدنی، جلوگیری از آلودگی‌های زیست‌محیطی و نیز صرفه‌جویی در هزینه‌های نگهداری باطله‌های صنعتی صورت گرفت.

مراحل طراحی و ساخت تیکنر خمیری در 2 مقیاس آزمایشگاهی و پایلوت توسط پایلوت مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران با مشارکت دانشگاه تهران در شهریورماه 1397 به اتمام رسید.

نتایج آزمایش‌های انجام شده توسط این دو تیکنر بر روی باطله سنگ آهن گل گهر نشان داد که وجود جامد ته‌ریز در تیکنر بنچ و پایلوت به ترتیب به حدود 57 و 65 درصد رسید. این نتیجه حاکی از صرفه‌جویی حدود 15 درصدی آب در سیستم تیکنر خمیری نسبت به تیکنرهای معمولی است و به دنبال آن، کاهش خطرات زیست‌محیطی و هزینه‌های جاری صنایع را در پی دارد.

ظرفیت جامد خشک این تیکنر در مقیاس بنچ، 8.5کیلوگرم بر ساعت و در مقیاس پایلوت 530 کیلوگرم بر ساعت است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 315
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران