پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 452016 تاریخ : 1398/01/06-16:46:20
,8,
طراحی ابزارهای جدید اقدام شجاعانه سازمان بورس

دبیرکل کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران مطرح کرد:

طراحی ابزارهای جدید اقدام شجاعانه سازمان بورس

دبیرکل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران اقدامات سازمان بورس و اوراق بهادار طی یک سال گذشته را مثبت ارزیابی کرد و گفت: با وجود مشکلاتی که در بازار وجود داشت، معتقدم در دوران ریاست دکتر محمدی به خصوص سال گذشته چند اقدام شجاعانه انجام شد که به رشد بازار سرمایه کمک کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، سعید اسلامی بیدگلی ضمن بیان مطلب فوق به پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، گفت: سکاندار فعلی بازار سرمایه به واسطه عملکرد خود در وزارت اقتصاد بین دولتمردان اعتبار خوبی داشت و همین موضوع کمک ‌کرد تا مسایل مربوط به بازارسرمایه بهتر از قبل حل شود. در دوره ایشان  تغییرات مثبتی در ساختار بورس رخ داد و اقدامات شجاعانه ای انجام شد.

 

عضو شورای عالی بورس ادامه داد: طی سی ماه گذشته ارتباط کانون با سازمان بسیار بهتر از گذشته شد؛ هرچند ما انتظار داریم سازمان با سرعت بیشتری به برخی مسایل مربوط به نهادهای مالی رسیدگی کند، اما در مجموع تعامل سازمان با کانون ها نسبت به گذشته بسیار بیشتر شده است.

 

وی اضافه کرد: اقدامات دیگری هم در سال گذشته انجام شد. به طور مثال نشست‌های مرکز پژوهش‌های سازمان با اهالی بازارسرمایه اتفاق خوبی بود. این اقدام دریچه ای برای ارتباط با اهالی بازارسرمایه است که به بهبود بازار کمک شایانی می کند.

 

اسلامی بیدگلی تصریح کرد: حتی اگر اقدام عملی هم در این نشست‌ها صورت نگیرد همین که محلی برای شنیده شدن حرف‌های فعالان بازار است شرایط ذهنی مثبتی ایجاد می کند. از طرف دیگر، هرچه این تعاملات بیشتر شود، اهالی بازارسرمایه از تلاش هایی که سازمان انجام می‌دهد بیشتر مطلع می‌شوند.

 

دبیرکل کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران ورود ابزارهای متنوع در بازار را از نقاط قوت 30 ماه اخیر بازارسرمایه دانست و گفت: در شرایط پرتلاطم اقتصادی کنونی، معرفی ابزارها کار پیچیده ای است؛ با این وجود طراحی‌های بسیار خوبی در این دوره در خصوص ابزارها انجام شد و تصمیمات شجاعانه ای اتخاذ شد.

 

نقش انکار ناپذیر بازار سرمایه  در کنترل نقدینگی
اسلامی بیدگلی کمبود ابزارها را یکی از مشکلات بازارسرمایه دانست گفت: با سکانداری دکتر محمدی در حوزه طراحی ابزارها به وضعیت مناسبی رسیدیم. امیدوارم در سال جاری نیز با ورود ابزارهای بیمه ای و مدیریت ریسک وضعیت بهتر هم بشود. حتی اگر این ابزارها در ابتدا مورد استقبال زیادی قرار نگیرند اما  آرام آرام جا افتاده و دستورالعمل هایشان اصلاح و تکمیل می‌شود.

 

وی در ادامه افزود: برخی از ابزارها با استقبال کمی مواجه هستند اما این مساله به کم بودن سواد اقتصادی و مالی باز می گردد. شاید معرفی، شناساندن و کار کردن نهادها به ابزارهای جدید کمی زمانبر باشد اما در نهایت نتایج مثبت آن را خواهیم دید.

 

دبیرکل کانون نهادهای سرمایه گذاری بخش دیگری از مشکلات بازار سرمایه را نوسانات بسیار زیاد اقتصاد دانست و گفت:  در شرایطی که نوسانات اقتصادی زیاد است مردم به دنبال پناهی هستند تا بتوانند ارزش پولشان را حفظ کنند و با این شرایط نمی‌توان گفت مشکلات و عدم موفقیت ها در اثر اشکالات ساختاری بوده است، زیرا در مجموع مشکلات بازارسرمایه به مسایل کلان اقتصادی باز می‌گردد که به این بازار هم تحمیل می‌شود.

 

وی به چشم انداز بازار سرمایه در سال 98 اشاره کرد و گفت: باید در نظر داشت که در سال‌های گذشته بازارسرمایه مشکلاتی داشت و در آن شرایط متاسفانه غالب توجه دولتمردان به نظام بانکی کشور معطوف بود. اما اکنون باید اهمیت و نقش بازار سرمایه در کنترل نقدینگی را پذیرفت.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 255
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران