پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 493227 تاریخ : 1398/08/16-15:32:26
,13,22,
ضریب امنیت غذایی کشور به 87 درصد رسید

ضریب امنیت غذایی کشور به 87 درصد رسید

معاون فنی و اجرایی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: با اقدامات انجام شده در دولت یازدهم، ضریب امنیت غذایی کشور اکنون به 87 درصد رسیده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، حسن عنایتی روز پنجشنبه در مراسم معرفی مدیر جدید تعاون روستایی مازندران در ساری افزود: دولت تدبیر و امید در چند سال اخیر توانست وضعیت تعرفه ای محصولات کشاورزی را به نفع تولید کنندگان بدرستی اصلاح و از واردات بی رویه و لجام گسیخته محصولات کشاورزی جلوگیری کند.

وی توضیح داد: دولت از یک سو با تعیین قیمت های منصفانه برای خرید تضمینی محصولات کشاورزی و اعلام بموقع آن سبب ایجاد شور و نشاط و امید در کشاورزان شد و از سوی دیگر با اقدام برای تامین نهاده های مورد نیاز کشاورزان شامل کود، بذر، ادوات مکانیزه،کاهش سود تسهیلات و غیره زمینه افزایش تولید محصولات کشاورزی و تامین امنیت غذایی را از محل تولید داخل فراهم کرده است.

معاون فنی و اجرایی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران هدایت، حمایت و نظارت را از وظایف این سازمان دانست و گفت: تعاون روستایی در تمامی مراحل تولید تا مصرف در کنار شهروندان است.

عنایتی با اشاره به  فعالیت حدود هفت هزار شبکه ، اتحادیه و تعاونی ها در کشور، افزود: چهار میلیون و 500 هزار  بهره بردار عضو و سهامدار تعاون روستایی هستند که در سطوح ملی ، استانی و شهرستانی فعالیت دارند.

وی  با بیان این که در 6 ماهه امسال پنج میلیون و 200هزار تن انواع محصولات کشاورزی توسط تعاون روستایی به عنوان مباشرت خرید انجام شده است،بیان داشت: در حال حاضر بیش از سه میلیون تن ظرفیت انبار به صورت مکانیزه در اختیار سازمان تعاون روستایی است.

معاون فنی و اجرایی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران رویکرد این سازمان را جلوگیری از خام فروشی و ایجاد ارزش افزوده محصولات کشاورزی دانست و توضیح داد: همسو با این رویکرد توجه به تهیه بذور اصلاح شده انواع محصولات کشاورزی باید مورد توجه قرار بگیرد.

عنایتی گفت: امسال بیش از 31 درصد بذور اصلاح شده غلات و 50 درصد دانه های روغنی کشور در سطح شبکه تعاونی‌های روستایی و کشاورزی تکثیر و تدارک شد.

وی  با اعلام این نکته که تا کنون حدود  یکهزار تن بذر هیبرید کلزای ارقام بهاره در کشت و صنعت شهید رجائی خوزستان با کیفیت مطلوب، تولید، فرآوری، بسته بندی شده است گفت: این بذر ها در اقصی نقاط کشور در حال توزیع است.

مازندران نقطه امید کشاورزی کشور 

معاون فنی و اجرایی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از مازندران به عنوان نقطه امید کشاورزی کشور نام برد و به اهمیت تولید برنج دراین استان به عنوان محصول استراتژیک اشاره کرد و افزود: تولیدات قابل توجه این استان در انواع آبزیان ، گوشت مرغ، مرکبات و  گل و گیاه اهمیت امنیت غذایی را دوچندان کرده است.

وی به سهم 11درصدی ارزش افزوده بخش کشاورزی مازندران در سطح ملی اشاره کرد و بیان داشت: به همین دلایل وزارت جهاد کشاورزی از مازندران به عنوان نقطه امید کشاورزی کشور یاد می کند  و باید به این نقطه از شمال کشور توجه ویژه شود.

سالانه7 میلیون تن در مازندران محصولات زراعی و باغی تولید می شود که 3 میلیون و 200 هزار تن آن را محصولات زراعی تشکیل می دهند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 464
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران