پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 448909 تاریخ : 1397/11/25-16:59:40
,17,11,22,
ضرورت پایبند ماندن به معماری ایرانی اسلامی

وزیر راه و شهرسازی:

ضرورت پایبند ماندن به معماری ایرانی اسلامی

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه توجه به شهرسازی قم از اهمیت بالایی برخوردار است گفت: قم باید به نگین شهرسازی منطقه تبدیل شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی وزارت راه  وشهرسازی، محمد اسلامی 25 بهمن ماه در سفر به استان قم ضمن شرکت در جلسه ستاد بازآفرینی استان که با حضور معاونان خود در حوزه های سازمان ملی زمین و مسکن و شرکت بازآفرینی شهری و معاون پارلمانی و همچنین سایر مسئولان ستادی و استانی در محل استانداری قم برگزار شد ضمن شنیدن پیشنهادها و نظرات مسئولان استانی گفت: ما هنوز برای قم کاری نکردیم و هنوز در حد بیان مساله قرار داریم اما هم قانون، هم آیین‌نامه‌ها، هم ظرفیت‌ها و ساختارها برای آغاز عملیات بازآفرینی شهری وجود دارد و باید نسبت به آن اهتمام داشته باشیم.

وی همچنین توجه به شهرسازی قم را از نکات حائز اهمیت برشمرد و خاطر نشان کرد: قم شهر مقدسی است و باید به نگین شهرسازی منطقه تبدیل شود که این مهم با رهبری و مدیریت استاندار و حمایت‌های ما در وزارت راه و شهرسازی و سایر مسئولان ذی‌ربط به تحقق می‌پیوندد.

وی تاکید کرد: بافت‌های فرسوده و حاشیه‌نشینی زیبنده قم نیست و باید تلاش کنیم تا در جهت ساماندهی و رفع آنها اقدام عاجل نماییم.

اسلامی با تاکید بر اهتمام شهرداری و شورای شهر قم به اجرایی کردن عملیات بازآفرینی شهری خطاب به معاون خود پژمان مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری اعلام کرد آقای پژمان شرایط را فراهم می‌کند تا دستگاه‌های مسئول و به ویژه شهرداری پروژه‌ها را اجرایی کند و البته تاکید ما بر محتواگرا بودن پروژه‌ها است.

وی با اشاره به بهبود کیفیت زندگی شهری مردم اعلام کرد: وقتی می‌گوییم بهبود کیفیت زندگی، اولین اقدام تکلیف آیین‌نامه‌ها و ضوابط و همچنین دستورالعمل‌های اجرایی و اجتماعی در این حوزه‌ها است.

وزیر راه و  شهرسازی تعیین تکلیف اراضی 48 هکتاری و 32 هکتاری قم را به عنوان پشتیبان اجرای طرح بازآفرینی شهری در قم مورد تایید قرار داد و گفت: هم سازمان ملی زمین و مسکن و هم شرکت بازآفرینی شهری با مشارکت شهرداری به صورت مشارکتی پروژه‌ها را اجرایی خواهند کرد. در این میان بخش خصوصی نیز حتما باید نقش مهمی را ایفا نماید.

وزیر راه و  شهرسازی در رابطه با اختصاص اراضی 48 هکتاری برای پشتیبانی طرح بافت‌های ناکارآمد شهری خاطر نشان کرد: این اقدام با مشارکت سازمان ملی زمین و مسکن و شرکت بازآفرینی شهری انجام می‌شود تا تولید مسکن رونق گیرد و به کاهش سکونتگاه‌های غیررسمی در بافت شهری منجر شود.

وی ادامه داد: معابر تاریخی در شهر قم با مقتضیات خود، بازآفرینی خواهند شد و مباحث گوناگون فرهنگی و اجتماعی در آن‌ها لحاظ می‌شود. چیزی که برای ما مهم است آغاز کار است.

وزیر راه و  شهرسازی در ادامه صحبت های خود با اشاره به اهمیت معاونت شهرسازی و معماری این وزارتخانه تاکید کرد: خانم مهندس صادق در معاونت معماری و شهرسازی با همکاری آقای پژمان در شرکت بازآفرینی شهری و آقای نبیان در سازمان ملی زمین و مسکن کمک می‌کنند تا موتور محرک بازآفرینی شهری فعال و آغاز شود.

آزادراه حرم تا حرم در حال پیگیری است

عضو کابینه دولت دوازدهم بحث آزادراه حرم تا حرم را از دیگر مسائل در دست بررسی برشمرد و گفت: این موضوع در کمیته فنی 3 شورای عالی معماری و شهرسازی در حال پیگیری است و دیدگاه‌های ما در آن روشن است و پیگیری خواهد شد.

وی همچنین از دیگر موارد در دست بررسی را قطار سریع السیر تهران- قم- اصفهان عنوان کرد و گفت: بررسی های متنوع‌تری در مورد این موضوع در جریان است و در این خصوص کمیته‌ای تشکیل خواهد شد و با حضور راه‌آهن و برخی از نمایندگان مجلس و حضور بنده این موضوع در کمیته پیگیری خواهد شد و در مورد آن چاره‌اندیشی می‌شود.

وی تاکید کرد: قم دارای پتانسیل های قابل ملاحظه‌ای است و توسعه باید در طول، عرض و مرکز شهرها از یک قاعده تبعیت کند. قم نمی‌تواند در ارتفاع بلند شود و باید توجه کنیم که اصول معماری ایرانی اسلامی در آن رعایت شود.

اسلامی در پایان تصریح کرد: نمی گذاریم قم مسیر انحرافی سایر کلان شهرهای ایران را طی کند و قطعا در آینده به نگین شهرسازی ایران تبدیل خواهد شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 450
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران