پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 449689 تاریخ : 1397/12/04-19:19:43
,11,
ضرورت مدیریت دارایی های فیزیکی با در هم تنیده شدن صنعت و خدمات

کارشناسان در اولین نشست تخصصی مدیریت دارایی های فیزیکی سازمان بنادر مطرح کردند:

ضرورت مدیریت دارایی های فیزیکی با در هم تنیده شدن صنعت و خدمات

مدیرگروه مهندسین مشاور ایتسن با حایز اهمیت خواندن مسئله « توقف در صنعت » در نتیجه پیشرفت تکنولوژی و در هم تنیدگی بخش های مختلف صعنت و خدمات ، گفت: با ظهور نسل سوم ماشین آلات ، افزایش ظرفیت پذیری و قابلیت اطمینان تجهیزات و در نتیجه، کاهش توقف در خط تولید صنعتی ، به عنوان رویکرد اصلی بروز کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد حسین رهنمایی ؛ مدیرگروه مهندسین مشاور ایتسن در اولین نشست تخصصی مدیریت دارایی های فیزیکی سازمان بنادر  با اشاره به نسل چهارم ماشین آلات و تجهیزات صنعتی، کیفیت محصول و ایمنی را دو مبحث مهم مورد مطالبه در حوزه رقابت بازار برشمرد و تاکید کرد: تکنیک پایش وضعیت تجهیزات در سال های پس از 2000 میلادی و در نتیجه در هم تنیده شدن صنعت و خدمات، بتدریج به عنوان مفهوم اساسی در حوزه مدیریت دارایی های فیزیکی شناخته شد.

این کارشناس مشاور با بیان اینکه در چرخه عمر دارایی ها ، هزینه و درآمد به هم وابسته اند ، برنامه ریزی، طراحی ، ارزیابی، خرید ،  راه اندازی ، بهره برداری ، نگه داشت و اصلاح ، اسقاط و فروش را از عناصر این چرخه دانست.
 
رهنمایی درباره  وضعیت سازمان بنادر در حوزه مدیریت دارایی های فیزیکی، گفت: در سازمان بنادر و به طور مشخص در بندر امام خمینی (ره) با انفجار در سیلو ، اولین برنامه تعمیراتی و بازرسی پیشگیرانه ( PM) تدارک دیده شد.
 
همچنین در این نشست،علیرضا اصل عربی؛  مدیرکل اداره نظام دارایی های فیزیکی وزارت نفت نیز از « الگوی مدیریت دارایی ها » در این وزارت خانه خبر داد و گفت: ظرفیت اصلی مدیریت دارایی ها ، کاهش هزینه و ریسک و افزایش ارزش ها و فرصت ها است.
 
وی با بیان اینکه در فرهنگ غالب در کشور ما ، نگهداری را مقدم بر تعمیرات نمی داند، گفت: ما نظام بهره برداری مطلوب در کشور نداریم.
 
 به گفته مدیرکل اداره نظام دارایی های فیزیکی وزارت نفت، متوسط نرخ راندمان تولید به نسبت ظرفیت اسمی ، 10 الی 30 درصد پایین تر است.
 
وی با بیان اینکه در سطح بنادر با بهینه سازی فعالیت های چرخه عمر دارایی ها مواجه هستیم، توصیه کرد: برای صیانت از دارایی ها ، اتخاذ رویکرد مدیریت دارایی فیزیکی برای همه سازمان ها خصوصا دستگاه های دولتی ضروری است.
 
این کارشناس مشاور، تلفیق رویکرد های بومی با مبانی علمی ذیربط ؛ احصای چالش ها با توسعه فعالیت های نرم افزاری و تدوین سیاست های مدیریت دارایی فیزیکی و تبدیل آنها به برنامه های عملیاتی را در فرایند اجرای رسیدگی به دارایی ها ضروری دانست.
 

 علی زواشکیانی ؛ دانش آموخته مدیریت دارایی های فیزیکی و مدیریت نگهداری نیز با اعلام اینکه موضوع و مبحث مدیریت دارایی های فیزیکی خیلی سریع وارد ایران شد ، گفت: ما ملتی هستیم که در نگهداشت بسیار خوب وسایل و تجهیزات سابقه هزاران ساله داریم.

وی با اشاره به وقوع سه انقلاب صنعتی، انقلاب چهارم را فراتر از صنعت و ارتباط آن با جامعه و اجتماع دانست و افزود: در انقلاب چهارم که توسط کشور آلمان مطرح شد، انسان ها به دستگاه ها و ماشین آلات شبکه می شوند که همان هوشمند سازی و اینترنت اشیا است.

 علی زواشکیانی هدف از مدیریت و رسیدگی به دارایی ها و تجهیزات را بازگشت سرمایه عنوان کرد و خاطرنشان کرد: نهایتا با بازگشت سرمایه است که جذب سرمایه صورت می گیرد.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 308
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران