پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 494451 تاریخ : 1398/09/09-17:41:12
,11,
ضرورت در نظر گرفتن

در بازدید مشاور عالی فرمانده کل قوا از بندر شهید رجایی مطرح شد:

ضرورت در نظر گرفتن "راهبرد دریایی" درطرح های آمایش سرزمین

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در امور نیروهای مسلح گفت: در کرانه ساحلی جنوب ایران 700 میلیارد دلار سرمایه گذاری شده است که باید پازل طرح های پدافند غیرعامل برای صیانت تکمیل شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، سردارسرلشکر یحیی رحیم صفوی در بازدید از بندر شهید رجایی، به تبیین نقش راهبردی بنادر و صنعت دریانوردی در چشم انداز 1424 پرداخت و گفت: در قالب سند چشم انداز که برای گام دوم و چهل سال آتی انقلاب اسلامی در دست تدوین است، جایگاه ویژه تری برای پیوند ساختاری اقتصاد کشور با توسعه دریا محور هدف گذاری شده است. 

وی ادامه داد: تاکنون در کرانه ساحلی جنوب ایران 700 میلیارد دلار سرمایه گذاری شده است که باید پازل طرح های پدافند غیرعامل برای صیانت از این سرمایه و ثروت گرانبهای کشور تکمیل شود.
سرلشکر رحیم صفوی با تأکید بر ضرورت در نظر گرفتن "راهبرد دریایی" در طرح های آمایش سرزمین، خاطرنشان کرد: بندر شهید رجایی با ظرفیت جابجایی 109 میلیون تن کالا، یکی از دستاوردها و توانمندی های جمهوری اسلامی است که 60درصد صادرات و واردات کشور به این بندر وابسته است.
وی هدف اصلی اعمال تحریم ها از سوی کشورهای غربی را تحمیل اراده سیاسی بر جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: ایران طی 111 سال اخیر گرفتار اقتصاد تک محصولی متکی به نفت شده است و برای گریز از تنگنای تحریم ها، باید از موقعیت گذرگاهی و دریایی کشور در توسعه صادرات و ترانزیت بهره بیشتری گرفته شود.
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در امور نیروهای مسلح تصریح کرد: در جغرافیایی پیرامونی ایران، 15 کشور با 600میلیون نفر جمعیت وجود دارد که سالانه نیاز به 800میلیارد دلار واردات انواع کالا دارند و ایران با راهبرد دریایی می تواند از این فرصت استفاده بهینه کند.
وی با بیان این مطلب که در شرایط فعلی که کشور مورد هدف جنگ های نرم قرار گرفته، دفاع و امنیت اساس محوری آمایش سرزمین است، گفت: سرمایه گذاری و توسعه در مسیر تحقق این هدف مهم معنا پیدا می کند.
اله مراد عفیفی پور؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز در این نشست اظهار داشت: علیرغم جنگ اقتصادی ناجوانمردانه آمریکا علیه ایران، توسعه بندر شهید رجایی متوقف نشده است؛ به موازات انجام عملیات تخلیه و بارگیری کالا از کشتی ها، طرح های عمرانی توسعه پایانه های نفتی، کانتینری و مواد معدنی این بندر در حال اجراست که نشانگر پویایی و اقتدار کشور است.
وی خاطرنشان کرد: در قالب مرحله سوم طرح توسعه کانتینری، 1400متر اسکله جدید و همچنین در یک طرح دیگر، سه پست اسکله نفتی به طول 1000متر ایجاد می شود که ظرفیت موجود 109میلیون تنی جابجایی کالا در بندر را تا میزان 60درصد افزایش خواهد داد.
عفیفی پور با اشاره به تلاش های صورت گرفته به منظور بهره مندی بیشتر از دانش و توان فنی متخصصان داخلی گفت: تاکنون 800قطعه تجهیزات بندری توسط شرکت های دانش بنیان ایرانی ساخته شده است.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 440
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران