پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 266610 تاریخ : 1395/11/24-10:46:22
,10030,
ضرورت تعامل تشکل های کارگری و کارفرمایی با نهادهای اثرگذار

ضرورت تعامل تشکل های کارگری و کارفرمایی با نهادهای اثرگذار

نشست تخصصی مهندس هفده تن معاون روابط کار وزارت تعاون ،کار ور فاه اجتماعی با رؤسا و اعضای تشکل های کارگری و کارفرمایی و نمایندگان کارگر و کارفرما در مراجع حل اختلاف در استان خراسان رضوی برگزار شد .

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی، مهندس هفده تن معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این نشست ضمن تبریک سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در یک جامعه اسلامی مبنا و ساختار اجتماعی جامعه بر اساس عدالت و عاری از تبعیض های قومی، نژادی و ملیتی و یکی از مهم ترین شاخص های یک جامعه اسلامی وجود شادی و نشاط ، امید و سلامت روانی و جسمی می باشد و همه ما به عنوان مسئولین نظام اسلامی باید با تکیه بر تعالیم روشن و هدایتگر دین مبین اسلام در راستای همدلی ، یکپارچگی و وحدت اقشارمختلف  جامعه تلاش نماییم . 

مهندس هفده تن در این دیدار با اشاره به سیاست های دولت تدبیر و امید عنوان کرد: از ابتدای فعالیت دولت روحانی ما در حوزه روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دنبال تغییر محورها و تبیین استراتژی های جدید منطبق با سیاست های دولت بوده ایم و بر همین اساس به منظور ارتقاء ایمنی محیط کار و کاهش حوادث ناشی از کار توجه ویژه ای را به پیش بینی و پیشگیری از حوادث اختصاص داده ایم .
مهندس هفده تن در ادامه خاطرنشان کرد : در این مدل که بر پایه حساس سازی کارفرمایان نسبت به تأمین ایمنی کارگاهها و آموزش نیروی کار طراحی شده توانسته ایم آمار مرگ و میر ناشی از حوادث کار را  کاهش دهیم و امیدواریم با تقویت آموزش اصول ایمنی ، افزایش بازرسی ها از واحد های تولیدی پر خطر و حساس سازی کارفرمایان بتوانیم به وضعیت مطلوب دست پیدا کنیم . 
وی همچنین اذعان داشت : در این مدت موفق شده ایم با نظارت مستمر و پیش بینی خطرات احتمالی میزان حوادث ناشی از کار را کاهش داده و از بروز صدمات و خسارات جانی و مالی جامعه کسب و کار کشور پیشگیری کنیم . 
مهندس هفده تن همچنین خاطرنشان کرد: تشکل های کارگری و کارفرمایی می بایست تعامل وسیع و اثرگذاری با نهادهای  تصمیم ساز و سیاست گذار دولت داشته باشند تا اقتصاد میهن اسلامی بتواند با استفاده از همه ظرفیت ها مسیر شکوفایی و ترقی را هرچه سریعتر پیموده و به توسعه یافتگی برسد . 
تولید داخلی با توانمند سازی نیروی کار و تکیه بر حمایت از تولید محصولات دانش بنیان و رقابت پذیر منطبق با معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین گفت: ما باید از تولید حمایت کنیم . اعتقاد ما این است که نیازهای بازار داخلی و جهانی باید توسعه پیدا کند تا از این طریق صادرات رونق گرفته و ارز آوری به کشور افزایش یابد . 

وی به اهمیت هیئت های سازش اشاره کرد و افزود: در حوزه روابط کار به دنبال یکپارچه کردن و وحدت رویه هستیم و نقش هیئت های سازش را در کاهش شکایات بسیار اثرگذار می دانیم . 
مهندس هفده تن در پایان این نشست بر توسعه گردشگری و جذب توریست تاکید کرد و اظهار داشت : هر گردشگر خارجی بعد از سفر به ایران تبدیل به یک مبلغ و یک سفیر برای معرفی فرهنگ میهن اسلامی به جهانیان می گردد و توسعه صنعت توریسم به موازات ارز آوری برای میهن اسلامی موجب معرفی فرهنگ ایران اسلامی به سایر کشورها شده و دشمنان ما را در انزوا قرار می دهد . 
شایان ذکر است: در این نشست نمایندگان تشکل های کارگری و کارفرمایی نقطه نظرات ، پیشنهادات و مشکلات خود را مطرح نمودند که توصیه ها و راهکارهای لازم توسط معاون وزیر به آنان ارائه گردید .
نمایندگان تشکلات کارگری و کارفرمایی ضمن تاکید بر اجرای سیاسیت های وزارتخانه در استان تاکید کردند بهترین تعامل در چندین سال گذشته در دولت تدبیر و امید در استان شکل گرفته است و از مدیریت استان و کارکنان خدوم اداره کل قدردانی نمودند .



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 413
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران