پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 511232 تاریخ : 1399/01/31-18:02:56
,13,
ضرورت ایجاد موج جدیدی از فعالیت های ترویجی در کشاورزی

وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد؛

ضرورت ایجاد موج جدیدی از فعالیت های ترویجی در کشاورزی

وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای انتقال یافته‌های تحقیقاتی به مزارع باید موج جدیدی از فعالیت‌های ترویجی را آغاز کنیم و کشاورزی دانش‌بنیان را محقق سازیم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، کاظم خاوازی در مراسم معارفه سرپرست سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، اظهار داشت: در شرایط تحریمی حاضر و مسئله کرونا، کشاورزی و امنیت غذایی از اهمیت ویژه‌ای در سطح ایران و جهان برخوردار شده است و باید به دنبال ایده‌ها و راهکارهایی برای تولید و ذخیره سازی محصولات اساسی کشاورزی و غذا باشیم.

وی افزود: یکی از مجموعه‌های مهم که می‌تواند بسیاری از مشکلات بخش کشاورزی را با ارائه راهکارهای خلاقانه مرتفع سازد، سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی است.

خاوازی گفت: در حال حاضر کاهش مصرف برخی از تولیدات کشاورزی بر اثر شیوع بیماری کرونا نظیر شیر و گوشت مرغ و در حوزه باغبانی، گل و گیاه مشکلاتی را ایجاد کرده است که باید با تدبیر برای آن راه چاره‌ای بیاندیشیم.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: از سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی انتظار می‌رود در شرایط حاضر در حوزه‌های نظیر تولید علوفه و خوراک دام از آنزیم‌ها و گیاهان شور، زراعت چوب، توسعه کشت پنبه و چغندرقند، برنامه عملیاتی و اجرایی را ارائه و به بخش کشاورزی و اقتصاد کشور کمک کند.

خاوازی تاکید کرد: یکی از قابلیت‌های تولید ما در سال جهش تولید، موضوع آبزیان و شیلات است که باید برای توسعه آن کار شود.

وی گفت: باید با کمک مؤسسه تحقیقات برنج کشور بتوانیم تولید برنج را در واحد سطح افزایش دهیم و نیازهایمان را از داخل تأمین کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای انتقال یافته‌های تحقیقاتی به مزارع باید موج جدیدی از فعالیت‌های ترویجی را آغاز کنیم و کشاورزی دانش‌بنیان را محقق سازیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 325
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران