پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 508430 تاریخ : 1398/12/05-14:59:50
,23,17,
ضرورت آگاه سازی جامعه از موارد مصرف مالیات

ضرورت آگاه سازی جامعه از موارد مصرف مالیات

شفافیت و آگاهی از جمله مولفه های مهم و اثرگذاری است که دستگاه های حاکمیتی باید در قبال شهروندان خود داشته باشند.

بانک و صنعت، با تنویر افکار عمومی نسبت به اقدامات و فعالیت های خود، ضمن بیان دستاوردها و نتایج مثبتی که در زمینه اهداف و چشم اندازهای سازمانی و حاکمیتی خود نایل گشته اند، نسبت به اقدامات آتی خویش در راستای اهداف کلان خود نیز اطلاع رسانی نمایند تا در این زمینه هم از نظرات سائق کارشناسان و خبرگان حوزه خود بهره مند گردند و هم اقدامات خود را در بوته نقد همان کارشناسان قرار دهند تا از این طریق از هدر رفت بسیاری از منابع مالی، معنوی و انسانی سازمان جلوگیری نمایند.
در این میان اقدامات و فعالیت های برخی دستگاه ها و سازمان های عمومی و دولتی نسبت به دیگر دستگاه ها و سازمان ها از حساسیت خاص و شرایط ویژه ای برخوردار است و در این میان سازمان امور مالیاتی کشور از جمله سازمان های پیشقراول در این خصوص می باشد.
با عنایت به شرایط ویژه ای که در سال های اخیر در کشور به وجود آمده و بر اثر تحریم های ظالمانه و همه جانبه آمریکا خصوصا در حوزه نفت و پتروشیمی، شرایط اقتصادی کشور در مرحله حساس و خطیری قرار گرفته است، مقتضی است که تنها راهکار عبور از شرایط دشوار کنونی تکیه بر درآمدهای مالیاتی کشور باشد.
بدون شک بر همگان روشن است که در این برهه خطرناک می توان با پرداخت مالیات به حق در برابر بسیاری از مشکلات و هزینه های جاری کشور فایق آمد و نیز اقدامات شگرف و مدبرانه نظام مالیاتی کشور در سال های اخیر خصوصا در حوزه اجرایی شدن طرح جامع مالیاتی توانسته علاوه بر دستاوردهای بزرگ در زمینه تامین هزینه های جاری کشور، مشت بسته بسیاری از فراریان مالیاتی را برای نظام اقتصادی کشور باز نموده و از فرار مالیاتی ایشان ممانعت به عمل آید. اما آنچه که در این میان می تواند بیش از گذشته حائز اهمیت باشد، لزوم توجه و آگاه سازی آحاد جامعه نسبت به مصارف مالیات در بودجه عمومی کشور و هزینه های جاری آن می باشد.
ارائه گزارش های متناوب و منظم از سوی سازمان امور مالیاتی کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی و انتشار گسترده آن در میان رسانه های گروهی خصوصا صدا و سیما می تواند یکی از مهم ترین راهکارهای موجود جهت آگاه سازی و تنویر افکار عمومی نسبت به پدیده مالیات و مصارف درآمدهای مالیاتی کشور باشد.
تجربه شیرین نظام مالیاتی و نظام سلامت کشور در زمیه اختصاص سهمی از درآمد مالیات بر ارزش افزوده در بخش سلامت و ارائه گزارشات آن از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، در آن برهه نقش مثبت و موثری در اذهان عمومی نسبت به پدیده مالیات و درآمدهای مالیاتی داشت.
حال با توجه به شرایط حساسی که کشور در این سال ها با آن مواجه شده است و با عنایت به اینکه اصلی ترین راه برون رفت از شرایط دشوار اقتصادی کنونی تکیه بر درآمدهای مالیاتی است، لزوم توجه به اطلاع رسانی و انتشار گزارش های کاری دولت مردان در زمینه هزینه درآمدهای مالیاتی در بخش های مختلف آموزش، بهداشت، امنیت و ... بیش از پیش احساس می گردد.


سازمان امور مالیاتی



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 268
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران