پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 399654 تاریخ : 1397/07/29-16:29:47
,10033,
ضارب شهید باشقره به قید ضمانت آزاد بود/ نپوشیدن جلیقه محیط‌بانان را به کام مرگ می‌کشد

ضارب شهید باشقره به قید ضمانت آزاد بود/ نپوشیدن جلیقه محیط‌بانان را به کام مرگ می‌کشد

سرهنگ جمشید محبت خانی گفت: متأسفانه استفاده نکردن از جلیقه ضدگلوله از عمده دلایل شهادت محیط‌بانان است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست بابیان این موضوع ادامه داد: متأسفانه همین دو شهید اخیر نیز از جلیقه استفاده نکرده بودند. این جلیقه ها با تلاش فراوان تهیه شده و در اختیار محیط‌بانان قرار گرفته تا جانشان را حفظ کند اما محیط‌بانان می‌گویند این جلیقه ها سنگین است و استفاده نمی‌کنند.

محبت خانی با اشاره به اینکه در نیروی انتظامی نیزاز همین جلیقه ها استفاده می‌شود گفت: مدیران کل استان‌ها و فرمانده‌های یگان‌های حفاظت باید بر استفاده محیط‌بانان از جلیقه نظارت کنند زیرا این موضوع بسیار مهم و غیرقابل چشم‌پوشی است و حتی می‌تواند به قیمت جان یک محیط‌بان تمام شود.
وی در ادامه به شایعه عدم حفاظت کافی جلیقه ها به دلیل نداشتن سرامیک اشاره کرد و گفت: این جلیقه ها در همین حالت فعلی نیز برای مبارزه با اسلحه کمری و ساچمه تا 100 درصد و برای حفاظت مقابل اسلحه شکاری تا 90 درصد محافظت دارد. البته با صنایع دفاع برای دریافت سرامیک‌ها رایزنی داشته‌ایم. هرچند سرامیک‌ها هم تنها ناحیه شکمی را حفاظت کرده و البته جلیقه را سنگین‌تر می‌کند.
فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست با تأکید بر اهمیت جان هرکدام از محیط‌بانان برای سازمان و اظهار تأسف و تأثر از شهادت شهدای محیط‌بان گفت: از محیط‌بانان می‌خواهم به‌هیچ‌وجه بدون جلیقه درگشت زنی‌ها و مواقعی که احتمال درگیری وجود دارد شرکت نکنند.
محبت خانی از شناسایی متهمان پرونده شهید باشقره نیز خبر داد و گفت: این افراد 8 نفر بودند. دو گروه 4 نفره که ارتباطی با هم نداشتند اما درزمانی واحد با محیط‌بانان گلستانی درگیر می‌شوند. این افراد با کار تیمی نیروی انتظامی و سربازان گمنام امام زمان شناسایی و 3 نفر اصلی بازداشت شد.
وی ادامه داد: متهم دو ماه پیش توسط محیط‌بانان دستگیر شده و با ضمانت سند آزاد بود که مرتکب این قتل شد.
محبت خانی با تشکر از تمام مسئولان سازمانی و کشوری و لشگری که در این مأموریت همراهی کردند گفت: محیط‌بانان حاضر در درگیری مأموران استان گلستان بودند اما درگیری در استان خراسان شمالی اتفاق افتاد. همکاری همه جانبه مسئولان دو استان باعث شد تا با سرعت بیشتری شناسایی و دستگیری عوامل این فاجعه شناسایی شوند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 516
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران