پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 451170 تاریخ : 1397/12/19-17:10:08
,5,
صنعت نفت نقشی کلیدی در اقتصاد کشور دارد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی:

صنعت نفت نقشی کلیدی در اقتصاد کشور دارد

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: صنعت نفت در اقتصاد کشور دارای نقش کلیدی است و می‌تواند به رونق کسب و کار و همچنین خروج از رکود اقتصادی بینجامد، به شرط آنکه به توانمندی‌ها و فناوری‌های روزآمد دنیا مجهز شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، سکینه الماسی صنعت نفت را قدیمی‌ترین صنعت کشور دانست و گفت: صنعت نفت، به معنای وسیع کلمه پایه‌گذار توسعه صنعتی کشور است، زیرا این صنعت از ابتدای فعالیت خود، نقشی اساسی و کلیدی در اقتصاد ایران داشته و البته این نقش کماکان تداوم دارد.

وی افزود: صنعت نفت نقش محوری و نخست را در اقتصاد کشور دارد و می‌تواند سبب رونق کسب‌وکار و همچنین خروج از رکود اقتصادی شود، به شرط آنکه به توانمندی‌ها و فناوری روزآمد دنیا مجهز شود. در شرایط کنونی کشورهایی را مشاهده می‌کنیم که از ذخایر انرژی از جمله نفت بی‌بهره‌اند و از نفت ما استفاده می‌کنند، اما به‌دلیل برخورداری از فناوری‌های صنعتی حتی از بسیاری از کشورهای دارای ذخایر عظیم نفت و گاز هم پیشرفته‌تر هستند، بنابراین صنعت نفت می‌تواند با توسعه فناوری و فعال کردن زنجیره ارزش افزوده، رونق بسیار زیادی در بازار کسب‌وکار و بخش خصوصی ایجاد کند و حتی می‌تواند پیشران توسعه فناوری در دیگر حوزه‌ها باشد.

الماسی به موفقیت‌های وزارت نفت در عرصه‌های مختلف اشاره و تصریح کرد: بسیار خوشبین هستیم که صنعت نفت با توجه به نقش، جایگاه و اهمیتی که در اقتصاد، علم و فناوری کشور دارد بتواند فصل تازه‌ای از سیاستگذاری و برنامه‌ریزی خود را آغاز کند. البته نشانه‌های ایجاد این فصل جدید دیده می‌شود، به‌طور طبیعی مدیران وزارت نفت از جمله مدیران باتجربه و قوی به‌ویژه در صنعت نفت و گاز هستند و با تجربه‌ای که از وزیر نفت سراغ دارم می‌توانم عنوان کنم که عزمی جدی برای توسعه فناوری صنعت نفت ایجاد شده است.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: باوجود تحریم‌ها و کاهش صادرات نفت ایران، پروژه‌های متعددی در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی به بهره‌برداری رسید که این موضوع نشان می‌دهدتوسعه نفت توقف‌ناپذیر است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 563
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران