پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 449097 تاریخ : 1397/11/28-12:32:44
,11,
صنعت دریایی ایران قابل تهدید نیست

مدیرعامل سازمان بنادر در بیست و ششمین همایش ارگان های دریایی مطرح کرد:

صنعت دریایی ایران قابل تهدید نیست

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در شرایط حاضر نیاز بیشتری به هم افزایی بین ارگان های دریایی کشور داریم و همه باید بدانند که ظرفیت دریایی کشور قابل تهدید و توقف نیست و این یک شعار نیست.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محمد راستاد در مراسم آغاز به کار بیست و ششمین همایش ارگان های دریایی که با شعار «کشتیرانی بهتر در راستای توسعه پایدار» در تهران در حال برگزاری است، افزود: جمهوری اسلامی ایران با نفوذترین و قدرتمندترین عضو سازمان بین المللی دریانوردی است.

وی تصریح کرد: امسال شاهد حضور دبیرکل سازمان بین المللی دریانوردی در ایران بودیم و با قاطعیت اعلام کرد جمهوری اسلامی ایران یکی از موثرترین اعضا سازمان بین المللی دریایی است. این صلابت را مدیون جامعه دریایی کشور و حضور پر رنگ بخش خصوصی و ارگان های مرتبط با فعالیت های دریایی و بندری می دانیم.

عزم جدی در استفاده از توان داخلی

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با یادآوری این که تلاش می کنیم با هماهنگی بخش های ختلف بهره وری خدمات بندری کشور را ارتقا دهیم، گفت: امروز فرصت ارزشمندی برای استفاده از تولیدات داخلی است؛ همزمان با دهه مبارک فجر تفاهم نامه ای بین وزاری راه و دفاع برای ساخت ناوگان خدماتی مورد نیاز سازمان بنادر و دریانوردی امضا شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان اش گفت: در شرایط فعلی باید خدمات دریایی و بندری با بالاترین کیفیت و سهولت ارائه شود و بهره وری خدمات این حوزه ارتقا پیدا کند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به " تامین تجهیزات و مایحتاج استراتژیک این سازمان از طریق توانمندی داخلی به عنوان یک نگاه راهبردی " اضافه کرد: بر اساس این راهبرد، سازمان بنادر در نظر دارد تجهیزات محوطه ای و  گنتری کرین ( جرثقیل های کشتی به ساحل ) را  با توان  فنی داخل کشور تولید کند.

دعوت از شرکت های دانش بنیان

راستاد با " دعوت از شرکت های دانش بنیان برای کمک به ارگان های دریایی برای تولید تجهیزات استراتژیک بندری و دریایی " گفت: امروز در استان هرمزگان با حضور رئیس‌جمهور 1600 میلیارد تومان پروژه دریایی و بندری در بخش تجهیزات، زیربنایی و روبنایی که سرمایه‌گذاری بخش خصوصی هم جزو آن است، افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد:‌ ما امروز بهره‌برداری رسمی از 12 دستگاه جرثقیل کشتی به ساحل در ترمینال شماره 2 کانتینری بندر شهید رجایی داریم. ضمن آنکه روند توسعه پایانه کانتینری بندر شهید رجایی در فاز سوم با قدرت در حال انجام است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ناوگان ایران با افتخار و اقتدار در اقصی نقاط جهان تردد می کند و خدمات ارائه دهد، افزود: روند توسعه و تجهیز پایانه های کانتینری بندر شهید رجایی در فاز 3 و 4 توسعه با قدرت پیش می رود.

سهم قابل توجه در ایجاد اشتغال

وی با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی در ایجاد اشتغال و ارزش افزوده سهم قابل توجهی دارد، اظهار داشت: با فعالیت رو به گسترش بخش خصوصی در بنادر شمال و جنوب کشور، درحال حاضر 30 هزار نفر به طور مستقیم در بخش های مختلف بندری و دریایی مشغول به کار هستند.

به گفته راستاد، هم اکنون بیش از 100 هزار نفر دریانورد دارای گواهی نامه دریانوردی در کشور فعال هستند.

ظرفیت 240 میلیون تنی حمل و نقل دریایی

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه " ظرفیت دریایی کشور قابل تهدید و توقف نیست "، گفت: به رغم تهدیدها و فشارهای گسترده دشمنان، افتخار داریم که توانستیم میزان حمل و نقل دریایی ایران را به 240 میلیون تن برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: دو ماه بعد از شروع دور جدید تحریم ها، یکی از مقامات آمریکایی بیانیه ایسراسر از دروغ منتشر کرد می خواهد برای ناوگان ایران محدودیت ایجاد کند. اما ناوگان حمل ونقل دریایی ایران به گونه ای عمل کرده که از بالاترین استاندار برخوردار است.

استفاده از سوخت کم سولفور در شناورها

راستاد در پایان به اجرای قانون کم‌سولفور در سوخت شناورها موسوم به قانون 2020 پرداخت و تصریح کرد: در تلاش هستیم تا تولید این نوع سوخت را در کشور کلید بزنیم و با توجه به اهمیت آن در قطعنامه پایانی بیست و ششمین همایش ارگان‌های دریایی به قانون 2020 اشاره خواهد شد و راه‌کارهای اجرای آن مدنظر خواهد بود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 255
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران