پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 492498 تاریخ : 1398/07/30-14:08:42
,6,
صنعت خودرو فشل نیست

مدیرعامل ایران خودرو:

صنعت خودرو فشل نیست

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به سخنان اخیر «عبدالناصر همتی» رئیس کل بانک مرکزی گفت: به فشل بودن صنعت خودرو معتقد نیستم و اجازه بدهید این مسائل را در جلساتی کوچکتر حل و فصل کنیم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، فرشاد مقیمی امروز (سه‌شنبه) در خاتمه مراسم امضای تفاهم نامه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و آغاز تحویل تاکسی به اتحادیه تاکسیرانی درون شهری کشور در جمع خبرنگاران افزود: صنعت خودرو صنعتی است که اگر امروز در کشور فعالیت نداشته باشد حداقل 20 میلیارد دلار برای تامین نیازمندی‌های بازار باید ارزبری داشته باشیم تا بتوان تشنگی بازار را رفع کرد.

وی تاکید کرد: اگر مشکلاتی نیز در این صنعت وجود دارد باید همت کنیم تا مسائل‌مان را حل و فصل کنیم و به بیان این گونه کلمات و جملات خیلی علاقه‌مند نیستم.
مدیرعامل ایران خودرو درخصوص امضای تفاهم نامه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و آغاز تحویل تاکسی به اتحادیه تاکسیرانی درون شهری کشور نیز گفت: طرح نوسازی ناوگان فرسوده تاکسی رانی از سال 93 در دستور کار بوده و در سال های 93 و 94 روند تحویل تاکسی مناسب بوده است، اما در سال های بعد با کندی تحویل خودرو مواجه شدیم که یک دلیل اصلی آن نحوه تامین مالی طرح بود.
وی بیان داشت: امروز تحویل خودرو به ناوگان حمل و نقل عمومی از سر گرفت هشده و اکنون 500 دستگاه تاکسی آماده تحویل به رانندگان است؛ این در حالی است که رانندگان یاد شده تا چند روز پیش با خودروهای قدیمی خود تردد می کردند و دیروز تاکسی های فرسوده خود را تحویل مراکز اسقاط دادند و امروز سوئیچ خودروی نو را تحویل گرفتند.
مقیمی خاطرنشان کرد:‌ برنامه ایران خودرو این است که تا پایان سال روزانه دستکم 60 خودروی تولیدی خود را برای تحویل به ناوگان تاکسی رانی اختصاص دهد.
وی گفت:‌ با قول مساعد معاون وزیر کشور، در بودجه سال آینده نیز مسائل مالی این طرح پیش بینی خواهد شد.
مدیرعامل ایران خودرو اظهار داشت:‌ اکنون 200 دستگاه مینی بوس نیز آماده تحویل به متقاضیان بوده و برای خودروهای ون نیز هماهنگی ها انجام شده تا به شرط تامین مالی، حداکثر از دو ماه دیگر تحویل متقاضیان شوند.
وی افزود:‌برای اتوبوس نیز هماهنگی ها برای تحویل هفته ای پنج دستگاه اتوبوس انجام شده، ضمن اینکه نوسازی اتوبوس های قدیمی و تحویل آنها در دستور کار است و حتی می توان آنها را به امکاناتی نظیر کولر تجهیز کرد.

تولید ون با موتور EF7

مقیمی درخصوص آمار پایین خودروهای تجاری ایران خودرو در 6 ماه نخست امسال، ضمن تایید این موضوع گفت:‌ تحریم ها و مشکلات داخلی بخشی از دلیل این موضوع بود، اما در برخی موارد نیز باید کار با جدیت بیشتری انجام می شد، زیرا بعضی موارد فقط نیاز به همت دارد.
وی درباره استفاده از موتور EF7 در ون‌های تولیدی نیز گفت: در جلساتی که بین ایپکو (شرکت تحقیق طراحی و تولید موتور ایران خودرو) و ایران خودرو دیزل برگزار شد، این موتور دو گانه سوز بر روی خودروی ون به صورت آزمایشی سوار و مناسب سازی شده و مراحل تست خود را می گذراند.
این مسئول اضافه کرد:‌ شهرداری تهران برای پشتیبانی از استفاده از این محصول قول مساعد داده و خودرویی است که از اتاق ون «هایس»‌ با امکانات خوب برای مسافران استفاده می کند.
وی همچنین درخصوص برنامه های ایران خودرو در تولید خودروهای جدید، گفت:‌دنا پلاس توربو با گیربکس اتوماتیک، پژو 207 پانوراما، پژو 207 SD و پژو 301 از جمله این محصولات است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 259
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران