پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 278220 تاریخ : 1396/01/09-22:05:33
,23,
صنعت بیمه چگونه به رشد هفت درصدی میرسد؟

صنعت بیمه چگونه به رشد هفت درصدی میرسد؟

قسمت پنجم

مطالعه و بررسی شرکت های بیمه موفق نشان میدهد که آنها برای کسب رتبه های برتر در صنعت بیمه طی سالهای گذشته تلاش وافر نموده اند تا عملیات بیمه گری سنتی را کنارگذارده و با درک درست از این واقعیت که آنچه تحت عنوان بیمه گری در گذشته و تا اوایل انقلاب صنعتی اول در جریان بوده در واقع بیمه گری نیست و «مدیریت صندوق» است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، تفاوت بیمه گری با صندوق در این است که در بیمه گری علاوه بر مدیریت جریان وجوه حق بیمه و تسویه خسارتها ,شرکت بیمه مسولیت های جامع تر را بعهده دارند .این برداشت از بیمه گری بعدها با ورود مدیریت ریسک به عرصه کار بیمه گران مفهومی اساسی تر و جامع تر بخود گرفت و اکنون دیگر شرکت های بیمه مدرن در واقع عملیاتی اجرایی بیمه گری که فاقد اجرای برنامه های مدیریت ریسک باشد را بیمه گری نمیدانند و بلکه آن را همان عملیات سنتی یا «مدیریت صندوق خسارت» میشناسند.

برای رشد و اعتلای صنعت بیمه و شرکت های بیمه در دوران کنونی که تحت عنوان دوره چهارم انقلاب صنعتی نیز نامیده میشود رویکرد مدیریتی شرکت های بیمه از دهها سال پیش ازمدیریت علمی کلاسیک به رویکرد سیستمی تبدیل شده بود را اکنون به مدیریت استراتژیک تغییر داده اند و چندین مولفه جدید برای هدایت و رهبری شرکت بیمه به وظایف سنتی گذشته اضافه نمودند.

مهمترین فعالیتی که امروزه در شرکت های بیمه به آن در عملیات بیمه گری اولویت قایل میشوند پیاده سازی برنامه های «مدیریت ریسک» است. به منظور اجتناب از مباحث نظری و غیر ملموس در تعریف مدیریت ریسک لازم است بطور عینی و کاربردی تاثیر مدیریت ریسک در رشد و اعتلای بیمه گری و شرکت های بیمه را تبیین نماییم.

دنیای کسب و کار امروز در واقع مملو از رقابت است .شرکت های صنعتی ,خدماتی و ...تلاش میکنند که با کاهش بهای تمام شده کالاها و خدمات خود از یکسو و با افزایش مداوم کیفیت و دوام بیشتر محصولات خویش گوی رقابت را از رقبا بربایند .

بر اساس همین تفکر مبتنی بر واقعیت های اقتصاد جهانی ,اصل مشتری گرایی و مشتری محوری مطرح و پیاده سازی شد که البته بعدها تبدیل به اصل مردم گرایی گردید.

در این دیدگاه مدیریتی ,حفظ منافع مشتریان بر حفظ منافع سهامداران و شرکت پیشی گرفت و معادله «برنده -برنده» و یا همان «برد-برد» در مدیریت بازاریابی ظهور کرد و پیاده شد.

در واقع شرایط رقابتی شدید و رشد فرهنگ و اطلاعات مشتریان و تقاضا کنندگان محصولات به لطف رشد تحصیلات کلاسیک مصرف کنندگان و تلاش آگاه سازی رسانه ها بقدری افزایش یافت که آگاه شدن آنها تاثیر بر رفتار عرضه کنندگان محصولات برای حفظ حقوق مصرف کنندگان را بجا گذاشت ، البته این واکنش ها و تغییرات رفتاری به کنار از  پدید آمدن تشکل های دولتی و مردم سالار تحت عنوان سازمانهای دفاع از حقوق مصرف کننده بود .

البته برای پیاده سازی اصل مشتری گرایی و مشتری محوری هرگز نمی توانستند با بیان چند شعار و یا چاپ و تکثیر چند پوستر بسنده کنند و در صحنه عمل به همان شیوه های سنتی به مسیر خود ادامه دهند. آنها دست به اصلاحات بنیادی زدند و از کوچکترین تا بزرگترین فعالیت هاو وظایف را دچار تحول نمودند. آنها باز تعریفی از چشم اندازهای تجاری و تولیدی ,ماموریت های سازمانی و نیز اهداف خود نمودند. خلاصه اینکه روش های گذشته منسوخ شده را به کنار گذاردند و با دست زدن به نو آوری تحولات شگرفی را بوجود آوردند بطوریکه شعار اقتصادی «برنده -برنده» را در صحنه عمل پیاده نمودند.

این چنن شده که به رشد متوازن و بالای اقتصادی رسیدند.

این نوع تفکر و نوع آوری در صنعت بیمه کشورهای توسعه یافته و صنعتی نیز پیاده سازی شد. آنها با وارد نمودن و اجرایی کردن برنامه های مدیریت ریسک در عملیات بیمه گری و باز تعریف از روابط و تعاملات اتکایی و سرمایه گذاری ، بازاریابی و فروش ، آموزش ، تحقیق و توسعه انقلاب بزرگی در بیمه گری ایجاد نمودند. اجازه دهید بیشتر توضیح دهم ......

 

کارشناس ریسک و بیمه , حاجی اشرفی

اخبار مرتبط




ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 296
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران