پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 279531 تاریخ : 1396/02/19-20:19:23
,23,
صنعت بیمه ، پشتیبان تولید و اشتغال در کشور

صنعت بیمه ، پشتیبان تولید و اشتغال در کشور

واقعه آتش سوزی ساختمان پلاسکو و انفجار معدن زمستان یورت آزاد شهر گویای وجود ریسک های بالقوه در محیط های کار و اجتماع است که پتانسیل وقوع آنها هر لحظه میتواند موجب ازبین رفتن اموال ملی و جان هموطنان عزیز گردد .

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، در روزهای تبلیغات انتخاباتی دوره دوازدهم ریاست جمهوری بدون استثنا همه کاندیداهای محترم به موضوع موج بیکاری و اشتغالزایی در سخنان خویش پرداخته و برنامه هایی را نیز اعلام نموده اند . شرایط کنونی اقتصاد کشور و نیز نیروهای کار بدون شغل مانده موجب گردیده تا مسولین کشور بفکر چاره اندیشی افتاده و در صدد برنامه ریزی برای تولید و اشتغال بیافتند.

ناگفته پیداست که برای گسترش حجم تولیدات داخلی نیاز به سرمایه گذاری داخلی و خارجی -مطالعات علمی و نیروی کار ماهر وجود دارد . پس از راه اندازی واحد های تولیدی و مشاغل وابسته یکی از مشکلات این واحدها تهدیدات مستمر مخاطرات محیلی و درون سیستمی است.

دو نمونه از مخاطرات رخداده ، واقعه آتش سوزی ساختمان پلاسکو و انفجار معدن زمستان یورت آزاد شهر گویای وجود ریسک های بالقوه در محیط های کار و اجتماع است که پتانسیل وقوع آنها هر لحظه میتواند موجب ازبین رفتن اموال ملی و جان هموطنان عزیز گردد که جبران سریع این خسارتها از اهمیت بسزایی برخوردار است . البته بغیر از این مخاطرات فیزیکی ، سازمانها و اشخاص همواره در معرض مخاطرات ناشی از وقوع ریسک های غیر فیزیکی هستند.

مقابله با پیامدهای زیانبارمالی ریسک ها در واحدهای تولیدی و خدماتی و حمایت از سرمایه های ملی و نیروهای کار از جمله وظایف محوله بر عهده صنعت بیمه کشور است.

لذا به منظور کسب موفقیت در اجرای برنامه های اشتغالزایی و افزایش تولید از سوی دولت محترم ، ضرروت حضور شرکت های بیمه توانمند و چالاک در کنار بخش های مختلف اقتصادی را الزامی میسازد . در یک برنامه استراتژیک و فراگیرتوسعه تولید ملی و اشتغال در کشور ، وجود صنعت بیمه دارای برنامه و دانش با سرمایه مکفی اجتناب ناپذیر است و مغفول ماندن مسولان کشور از این مهم پاشنه آشیل چنین برنامه هایی میباشد.

انشاالله همانطوریکه همه کاندیداهای محترم در خصوص موضوع مهم اشتغال اعلام برنامه و اظهار نظر نموده اند ، در دولت منتخب آتی نیز شاهد توجه لازم به رفع مشکلات و موانع متعدد پیش پای بازار بیمه باشیم تا از این رهگذر صنعت بیمه به آن درجه از توانگری مالی ، فنی و مدیریتی برسد که قادر به پاسخگویی کامل و جامع وظایف خواسته شده از او در برنامه ششم توسعه کشور و عملیات بیمه گری مرسوم باشد.

کارشناس ریسک و بیمه ، حمید رضا حاجی اشرفی



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 292
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران