پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 507231 تاریخ : 1398/11/08-23:34:41
,10027,
صنعت بیمه روی ریل توسعه قرار دارد

رییس کل بیمه مرکزی در برنامه «رهیافت» رادیو اقتصاد:

صنعت بیمه روی ریل توسعه قرار دارد

صنعت بیمه در کشور ما از توسعه قابل قبولی برخوردار است و قیاس عملکرد و دستاورد آن با کشورهای منطقه از رشد فزاینده این صنعت حکایت می کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل ازروابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، دکتر غلامرضا سلیمانی که میهمان برنامه «رهیافت» رادیو اقتصاد بود، در پاسخ پرسشی در خصوص جایگاه صنعت بیمه در اقتصاد کلان کشور، با اعلام این مطلب افزود: صنعت بیمه در کشور قدمتی بالغ بر 85 سال دارد اما در سال های پیش از انقلاب در کنار نمایندگان شرکت های خارجی، تنها چند شرکت دولتی در ایران فعالیت می کردند.
رییس کل بیمه مرکزی به تنوع محصولات و رشته های بیمه ای در کشور اشاره کرد و با برشمردن افزایش نرخ ضریب نفوذ بیمه در کشور به نسبت سال های پیش از انقلاب، تصریح کرد: رشد ضریب نفوذ بیمه از حدود 0,5 درصد به 2.8 درصد، یک دستاورد بزرگ است و امیدواریم با برنامه های صورت گرفته به رشد 3.3 درصدی در سال 1399 دست پیدا کنیم.
وی توسعه نمایندگی های بیمه از 60 نماینده بیمه ای در سال 1357 به 69 هزار نماینده را یک جهش توصیف کرد و افزود: در همان روزها تنها یک کارگزار در عرصه صنعت بیمه فعالیت می کرد که در حال حاضر این عدد به 834 کارگزار فعال رسیده و پرتفوی بیمه ای نیز با درنظرگرفتن ارزش پول کشور به شکل قابل ملاحظه ای افزایش یافته است.


بیمه حوادث همگانی از هدف گذاری های بزرگ ماست
دکتر سلیمانی با ابراز خرسندی از حمایت مجلس شورای اسلامی در خصوص راه اندازی صندوق بیمه حوادث طبیعی از فرایند برطرف شدن اشکالات وارده به این قانون از سوی شورای نگهبان و بازگشت آن به مجلس خبر داد و ابراز امیدواری کرد با وجود مشغله های فراوان مجلس، این قانون تا پایان امسال به تصویب نهایی برسد.
رییس کل بیمه مرکزی از محصولات صنعت بیمه به عنوان یک خدمت اقتصادی و کارآمد یاد کرد و گفت: خوشبختانه کارهای تبلیغی خوبی در سطح خانواده ها، مدارس و دانشگاه ها صورت گرفته و رسانه های گروهی و صداوسیما تلاش زیادی می کنند تا فرهنگ بیمه در جامعه گسترش یابد.
وی از حوادث طبیعی اخیر به عنوان یکی از عوامل گرایش مردم به خرید پوشش های بیمه ای یاد کرد و گفت: بسیاری از شهرداری ها، بخشداری ها، دهیاری ها و آحاد دیگر جامعه منتظر تأسیس صندوق بیمه حوادث طبیعی نماندند و درخواست های بسیاری برای دریافت این پوشش بیمه ای به شرکت های بیمه ارسال شده است.


رشدیافتگی حد و مرز ندارد
در سال 1397 حق بیمه تولیدی بالغ بر 45 هزار میلیارد تومان بوده که این عدد در 9 ماهه سال جاری به رقم 43 هزار میلیارد تومان رسیده که تا پایان سال به حدود 60 هزار میلیارد تومان خواهد رسید.
رییس کل بیمه مرکزی که در برنامه رادیویی «رهیافت» سخن می گفت، با اعلام این آمار و اشاره بر ضریب بالای خسارات در کشور، خاطرنشان کرد: میزان ضریب خسارت در کشور ما 89 درصد برآورد می شود که به نسبتِ آمار 55 درصدی کشورهای توسعه یافته، بسیار بالاست، این موضوع ناشی از رشته های بیمه شخص ثالث و درمان می شود که زیان های بسیاری در پی داشته است.
وی رویکرد «راننده محور» را در صنعت بیمه از عوامل مهم کاهش ضریب خسارت ارزیابی کرد و اظهار داشت: حدود 70 درصد از خسارات رانندگی در کشور ما عامل انسانی دارد و در صورت شناسایی عوامل تأثیرگذار در بروز حوادث و ارزیابی ریسک های راننده می توانیم از حجم خسارات بکاهیم.
دکتر غلامرضا سلیمانی با تاکید بر این نکته که نباید برای رشدیافتگی هیچ حد و مرزی قائل شویم به اهمیت ادامه روند توسعه ای صنعت بیمه اشاره کرد و افزود: تلاش می کنیم که مانند کشورهای توسعه یافته، صنعت بیمه ای رشد یافته و پاسخگوی نیاز همه آحاد جامعه داشته باشیم.


با تهیه بیمه نامه زندگی بخشی از مشکلات اقتصادی مردم حل می شود
استراتژی ما رشد صنعت بیمه از طریق همگانی سازی رشته بیمه های زندگی است که این هدف را با برنامه ریزی دقیق دنبال می کنیم.
دکترغلامرضا سلیمانی ضمن برشمردن مزایای بیمه نامه عمر در طول زندگی و به خصوص ایام بازنشستگی، تصریح کرد: سرمایه گذاری های خرد امروز مردم می تواند به کمک های کلان صنعت بیمه در آینده منتهی شود که با تکیه بر اطلاع رسانی و آگاه سازی جامعه به توسعه آن در کشور می اندیشیم.
وی با تشریح آخرین وضعیت محصولات بیمه های زندگی بر اساس میزان ریسک به مزایای جنبی این بیمه نامه ها اشاره کرد و گفت: شفافیت در ارائه بیمه نامه های زندگی و آگاهی بیمه گذاران از وضعیت سپرده های خود می تواند زمینه ای جدی برای افزایش ضریب نفوذ بیمه های زندگی فراهم کند.
وی در خصوص معافیت رشته های بیمه ای از مالیات بر ارزش افزوده، تصریح کرد: در لایحه دولت تمامی



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 356
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران