پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 467705 تاریخ : 1398/04/17-14:54:27
,10027,
صنعت بیمه در حوزه شبکه فروش به یک دگردیسی بزرگ نیاز دارد

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی:

صنعت بیمه در حوزه شبکه فروش به یک دگردیسی بزرگ نیاز دارد

تبادل اطلاعات بین دستگاه‌های حاکمیتی، علاوه بر ایجاد شفافیت بیشتر در حوزه های عملکردی، به توسعه فعالیت‌های سازمانی نیز منتهی خواهد شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بیمه مرکزی، سید قاسم نعمتی که در کمیسیون فنی و تخصصی وزارت امور اقتصادی و دارایی سخن می‌گفت، با تاکید بر نهادینه سازی اقتصاد هوشمند و اشاره به این مطلب افزود: در جهان امروز جمع آوری دیتا و تحلیل داده ها و تبادل منطقی آن از روش های اصلی شکوفایی اقتصادی به شمار می رود و سیاست کلی بیمه مرکزی تبادل اطلاعات با تمامی دستگاه های مرتبط است.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی از سامانه سنهاب به عنوان مرکز عملیات و ساماندهی فرآیند سیستمی و شاخص های الکترونیکی صنعت بیمه یادکرد و گفت: کسب رتبه نخست توسط سامانه سنهاب در بین تمامی دستگاه های اجرایی یک دستاورد بزرگ برای صنعت بیمه کشور است، اما هنوز برای تکمیل سیستم داده پردازی و تحلیل اطلاعات راه درازی در پیش داریم.
وی تکمیل زیرساخت های فن آوری و همکاری تنگاتنگ مراکز فاوای صنعت بیمه را زمینه ساز تسهیل فعالیت های بیمه گری و کاهش تقلبات و تخلفات عنوان کرد و افزود: صنعت بیمه پتانسیل های نهفته بسیاری دارد که با در بستر فن آوری از مرحله ایده به محصول تبدیل خواهد شد.
نعمتی با اشاره به ورود استارتاپ ها و جوانان باانگیزه مبتکر و پویا به صنعت بیمه، خاطرنشان کرد: ایده های نو به حمایت‌های جدی نیاز دارند و در همین راستا استارتاپ‌ها در چارچوب قانون و نظارت های فنی می توانند در توسعه صنعت بیمه نقش کلیدی ایفا کنند.
رئیس مرکز فاوا بیمه مرکزی از فراهم سازی زمینه کافی برای صدور مجوز کارگزاری به استارتاپ‌های بیمه خبر داد و گفت: صنعت بیمه در حوزه شبکه فروش به یک دگردیسی بزرگ نیاز دارد و شبکه سنتی فروش اعم از نمایندگی ها و کارگزاری ها باید خود را با تکنولوژی های روز همراه کنند.
وی به ظرفیتهای مرکز فناوری اطلاعات بیمه مرکزی برای حذف کاغذ در فرایند صدور بیمه‌نامه‌های شخص ثالث اشاره کرد و گفت: صنعت بیمه در مسیر دیجتال شدن به سمت هوشمندی حرکت می کند که این امر علاوه بر تسهیل امر بیمه گری و ایجاد تنوع در رشته های بیمه ای به همگانی سازی این صنعت و توسعه بازار موجود نیز کمک خواهد کرد.
در پایان این نشست اعضای کمیسیون با قدردانی از پیشتازی نهاد ناظر صنعت بیمه در عرصه تبادل اطلاعات نسبت به بهره‌گیری از سایر دستگاه‌های اجرایی از تجارب بیمه مرکزی در حوزه فاوا تاکید کردند و به طرح دیدگاه‌های خود پرداختند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 259
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران