پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 519814 تاریخ : 1399/06/30-14:18:10
,10027,
صنعت بیمه از بزرگترین مراکز تولید و پردازش اطلاعات کشور محسوب می شود

دکتر غلامرضا سلیمانی در مجمع عمومی سالیانه بیمه مرکزی

صنعت بیمه از بزرگترین مراکز تولید و پردازش اطلاعات کشور محسوب می شود

ارائه آمار دقیق ضریب نفوذ بیمه در کشور در گرو محاسبه تمامی بیمه نامه های صنعت بیمه و سازمان های دیگر است که در حوزه های مختلف درمان تکمیلی، بیمه محصولات کشاورزی و نظایر آن فعالیت می کنند.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، دکتر غلامرضا سلیمانی که در مجمع عمومی عادی سالیانه بیمه مرکزی سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: برای ترسیم تصویر واقعی از صنعت بیمه باید تمامی مولفه های اثر گذار بر ضریب نفوذ بیمه مورد ارزیابی دقیق قرار بگیرد چرا که برای مثال بیش از هفت و نیم میلیون بیمه نامه تکمیلی درمان خارج از صنعت بیمه صادر شده است.

رئیس کل بیمه مرکزی از وضعیت قابل قبول ضریب نفوذ بیمه کشور در سطح منطقه خبر داد و اظهار داشت: با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در کشور، مشکلاتی در خصوص تهیه بیمه نامه و همچنین بازخرید بیمه نامه های زندگی بوجود آمد اما روند صنعت بیمه رو به رشد بوده است.

دکتر سلیمانی با تشریح عملکرد نهادناظر و صنعت بیمه در خصوص کاهش آسیب های ناشی از شیوع کرونا به طراحی بیمه نامه های متناسب نظیر بیمه توقف کسب و کار ناشی از پاندمی ها، خاطرنشان کرد: پرداخت مطالبات وزارت بهداشت در کوتاه ترین زمان ممکن که با انگیزه حمایت از کادر درمان صورت گرفت که از مهمترین تصمیمات صنعت بیمه در دو حوزه عمل به تکالیف و ایفای مسئولیت های اجتماعی به شمار می رود.

رئیس شورای عالی بیمه با ارائه آخرین آمار صنعت بیمه در حوزه های گوناگون از افزایش کمی و کیفی سخت افزارها، نیروی انسانی و همچنین تنوع محصولات بیمه ای خبر داد و گفت: توسعه صنعت بیمه به خصوص در رشته بیمه های زندگی و تامین آتیه به مولفه های مختلفی نیاز دارد که با برنامه ریزی دقیق و کارشناسانه در مسیر مناسبی در حال حرکت هستیم.

سلیمانی پیوند صنعت بیمه و بازار سرمایه را یک اتفاق ارزشمند توصیف کرد و اظهار داشت: صدور ضمانت نامه های بیمه ای، حمایت جدی از تولیدگران، توسعه بیمه های اعتباری، طراحی بیمه نامه های مرتبط با کیفیت محصول از مهمترین نشانه های این پیوند است که با راه اندازی مرکز مدیریت ریسک این تعامل وارد فاز جدی تری نیز خواهد شد.

وی ضمن ابراز قدردانی از نگاه مثبت وزارت اقتصاد و همچنین نمایندگان خانه ملت از تاسیس صندوق بیمه حوادث طبیعی به عنوان یک پشتوانه محکم برای دولت و مردم نام برد و تصریح کرد: انشالله در آینده نزدیک با آغاز فعالیت این صندوق دغدغه های مختلف در حوزه چگونگی تامین منابع برای پرداخت خسارات ناشی از حوادث طبیعی، برطرف خواهد شد.

رئیس کل بیمه مرکزی آیین نامه سرمایه گذاری را برای تسریع ورود صنعت بیمه به بازار سرمایه راهگشا توصیف کرد و گفت: خوشبختانه رشد سرمایه گذاری صنعت بیمه در بازارهای مالی از وضعیت خوبی برخوردار است و شرایط رضایت بخشی را پشت سر می گذارد.

وی از امضای تفاهم نامه نهادهایی نظیر معاونت علمی ریاست جمهوری، سازمان محیط زیست، مرکز ملی بهره وری و نهادهای دیگر به عنوان رویکرد تعامل گرایانه نهادناظر صنعت بیمه یاد کرد و گفت: استاندارد سازی اطلاعات شرکت های بیمه از مهمترین رویکردهای ما در حوزه فناورانه به شمار می رود چرا که تجمیع اطلاعات بدون تعامل با دستگاه های مرتبط امکان پذیر نخواهد بود.

سلیمانی از صنعت بیمه به عنوان صنعتی اطلاعات محور نام برد و افزود: هم افزایی سامانه سنهاب و نهادهای مرتبط می تواند در تحلیل داده ها، ترسیم نمایه اقتصادی و پردازش آن نقش موثری را ایفا کند.

رئیس شورای عالی بیمه با تاکید بر ضرورت نقش نظارتی از راه اندازی و تکمیل داشبوردهای مدیریتی در صنعت بیمه خبر داد و تصریح کرد: فرایند شفاف سازی یکی از مهمترین موضوعاتی است که با جدیت در نهاد ناظر صنعت بیمه دنبال می شود و دستیابی تمامی ارکان این صنعت به اطلاعات به روز، کامل و صحیح از اولویت های ماست.

رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به ضرورت فرهنگ سازی و نقش اساسی آن در همگانی سازی صنعت بیمه، یادآور شد: به صدا در آمدن زنگ بیمه در مدارس کشور، گنجاندن مطالب بیمه ای در کتب درسی، نشر آثار متنوع بیمه ای و همچنین پخش برنامه "دوربرگردون" از شبکه سه سیما در دو بخش کوتاه مدت و درازمدت در افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور اثرات جدی برجا خواهد گذاشت.

وی در پایان از انتخاب کارمندان شایسته صنعت بیمه، برپایی دوره های آموزشی، برپایی آزمون های مختلف و تربیت آکچوئرهای رسمی را از دیگر روش هایی دانست که برای توسعه این صنعت به کار گرفته شده است.

گفتنی است در ادامه مجمع، دکتر فرهاد دژپسند _ وزیر امور اقتصادی و دارایی_ با قدردانی از تلاش های رییس کل، مدیران ارشد، کارکنان بیمه مرکزی و تمامی فعالان این صنعت از عملکرد آنان ابراز رضایت کرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 349
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران