پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 444644 تاریخ : 1397/10/11-11:09:53
,23,17,
صندوق مکانیزه فروش

یادداشت

صندوق مکانیزه فروش

صندوق مکانیزه فروش (POS) یک سیستم حسابداری فروش کامپیوتری می باشد که با استفاده از نرم افزار های حسابداری فروشگاهی و در مدل های مختلف عرضه می شود و برای ثبت و ذخیره اطلاعاتی همچون خرید و فروش، هزینه های نگهداری کالا و موجودی کالا در انبار کارخانه های تولیدی و یا فروشگاه های مختلف به کار می رود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، استفاده از صندوق فروش برای مردم کشورهای پیشرفته به حدی جایگاه مناسبی دارد که استفاده از آن را برای نظام مندی از وقت و امکانات به نفع کل جامعه می‌دانند. امروزه در ایران نیز تا حد زیادی شاهد تلفیق فرهنگ و آگاهی مردم در استفاده از صندوق فروش با استفاده از سایر ابزارهای الکترونیک هستیم. همه رفتارهای اصناف با استفاده از نرم‌افزار صندوق فروش شفاف می‌شود و هر مشتری به شخصه ترجیح می‌دهد خرید خود را از جایی انجام دهد که مجهز به نرم‌افزار صندوق فروشگاهی باشد. با روی کار آمدن این صندوق های مکانیزه فروش و همه گیرشدن استفاده از این صندوق ها دیگر نیازی به استفاده از فاکتور های دست نویس قدیمی و حساب و کتاب های طولانی و زمان بر مخصوصا برای فروشگاه های بزرگ نمی باشد و این فاکتور های فروش به صورت الکترونیکی توسط صندوق مکانیزه فروش صادر می شوند. همچنین این صندوق های مکانیزه فروش با کاربری آسان و زیبای خود قابل استفاده توسط تمامی کاربران می باشند.

استقرار نرم‌افزارصندوق فروش برای کمک به فرآیند حسابرسی مالیاتی یکی از راهکارهای ارائه‌شده در بسیاری از کشورهای جهان است که در کشور ما هم با توجه به اهمیتی که استفاده از سامانه صندوق مکانیزه فروش در شفاف کردن مبادلات و معاملات تجاری و رونق اقتصادی کشور دارد و همچنین برای اجرای هر چه بهتر قوانین و مقررات مربوط به مالیات، سازمان امور مالیاتی کشور از اصناف به صورت مرحله ای برای استفاده از صندوق مکانیزه فروش دعوت به عمل آورده است که بر اساس این فراخوان ها برخی از اصناف مکلف به نصب، راه اندازی و استفاده از صندوق مکانیزه فروش می باشند و در غیر این صورت از معافیت مالیاتی سالانه محروم می شوند. طبق قانون استفاده از سامانه صندوق فروش یا نرم افزار فروشگاهی و صدور الکترونیکی صورتحساب فروش مورد تاکید و الزام سازمان امور مالیاتی می باشد.


سازمان امورمالیاتی کشور



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 126
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران