پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 491419 تاریخ : 1398/07/09-14:41:55
,23,17,
صندوق مکانیزه فروش

صندوق مکانیزه فروش

امروزه دولت‌ها بدون استفاده از فناوری اطلاعات نمی‌توانند فرآیندهایی مانند مدیریت، تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در سطح ملی را به نحو مطلوب انجام دهند. در همین راستا و با هدف شفاف‌سازی فعالیت‌‌های اقتصادی و ایجاد زیرساخت مالیات ، همچنین تسهیل شناسایی درآمد واقعی مودیان و رعایت عدالت مالیاتی در بخش صاحبان مشاغل، پروژه راه‌اندازی و بهره‌برداری شبکه صندوق فروش در سازمان امور مالیاتی کشور تعریف شده است.

بانک و صنعت، سامانه فروش یک نظام جامع جمع‌آوری و پردازش اطلاعات در سطح ملی می‌باشد، به نحوی‌که مهم‌ترین و اصلی‌ترین شالوده این نظام، داده‌ها و اطلاعات جمع‌آوری شده است که از مدیریت جریان اطلاعات مالیاتی و مودیان شروع شده و با مدیریت اطلاعات اقتصادی، تجاری و مالی مشمولین به تکامل می‌رسد. این نظام شامل تجهیزات (اعم از نرم افزار یا سخت افزار یا میان‌افزارهای مربوطه و شبکه) با قابلیت لازم برای ثبت اطلاعات فروش کالا و خدمات واحد کسب‌و‌کار بوده و هم‌زمان امکان اتصال به پایگاه اطلاعات مودیان در سازمان امور مالیاتی کشور را به صورت برخط یا غیر برخط دارد. مراحل ثبت مشخصات صندوق فروش و حافظه مالیاتی سازمان امور مالیاتی به ترتیب زیر انجام می پذیرد:
پیش از هر اقدامی مودی باید فرآیند ثبت نام کد اقتصادی خود را تکمیل و در وضعیت 45 قرار گرفته باشد. مودیانی که اطلاعاتشان از سوی سازمان تایید شده می¬توانند از منوی سایر خدمات در ثبت نام کد اقتصادی گزینه ثبت مشخصات صندوق فروش و حافظه مالیاتی را انتخاب و فرآیند ثبت مشخصات صندوق فروش و حافظه مالیاتی را آغاز کنند. تاریخ مشمولیت، مشمولین خدمات درمانی تاریخ 98/01/01 است.
مودی در فرم نوع مشمولیت، گزینه متناسب با وضعیت خود را با توجه به فراخوان های مربوط به صندوق فروش تعیین و در لیست مورد نظر انتخاب می کند. مشمولین خدمات درمانی، مشمول بند ی تبصره 6 قانون بودجه 1398 می باشند.
تاریخ مشمولیت برای مودیانی که در حال فعالیت هستند از تاریخ فراخوان و برای مودیانی که بعد از تاریخ فراخوان شروع به فعالیت رسمی کرده اند از تاریخ شروع فعالیت آن هاست که مودی باید در فیلد مربوطه تعیین کند.
شماره سریال صندوق همان شماره سریال کارتخوان می باشد که توسط شرکت های تأمین کننده که مجوز ارائه پایانه فروشگاهی(کارتخوان) را از سازمان مالیاتی کشور دریافت کرده اند برای هر دستگاه به صورت منحصر به فرد اختصاص داده شده است و در هنگام دریافت پایانه فروشگاهی(کارتخوان) در اختیار مودی قرار می گیرد.
مدل دستگاه کارتخوان توسط شرکت ارائه شده ( شرکت های ارائه کننده خدمات پرداخت) اعلام می شود.
شماره سریال حافظه مالیاتی توسط شرکت های تأمین کننده که مجوز ارائه پایانه فروشگاهی(کارتخوان) را از سازمان مالیاتی کشور دریافت کرده اند برای هر حافظه به صورت منحصر به فرد می باشد که در هنگام ارائه آن را در اختیار مودی قرار می دهند. شناسه حافظه مالیاتی را می توان از طریق پیامک سازمان و استفاده از دستگاه کارتخوان دریافت کرد. در صورت تعطیلی موقت و یا دائم بنگاه اقتصادی مودی می توان غیرفعال شدن موقت یا دائم پایانه فروشگاهی(کارتخوان) و حافظه مالیاتی خود را در سامانه داشته باشد. مودی بدون دریافت شناسه حافظه از سازمان مالیاتی نمی تواند صورتحساب صادر کند.


سازمان امور مالیاتی



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 346
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران