پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 509077 تاریخ : 1398/12/15-11:18:07
,17,
صرفه‌جویی 7میلیارد دلاری باداخلی‌سازی صنایع نفت توسط قرارگاه خاتم

فرمانده قرارگاه خاتم اعلام کرد

صرفه‌جویی 7میلیارد دلاری باداخلی‌سازی صنایع نفت توسط قرارگاه خاتم

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء گفت: طی 5 سال اخیر این قرارگاه توانسته است با داخلی سازی برخی صنایع نظیر نفت و گاز، بیش از 7 میلیارد دلار برای کشور صرفه جویی ارزی داشته باشد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، سعید محمد شب گذشته در برنامه تلویزیونی پایش به مناسبت برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های فنی و مهندسی ایرانی با محوریت رونق تولید که به همت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا برپا شد، با اشاره به نام گذاری نمایشگاه به نام رونق تولید، گفت: گره کار کشور در رونق گرفتن تولید است و باید در این خصوص قوی شد، در این نمایشگاه 500 شرکت داخلی حضور داشته اند و در بین آنها شرکت‌هایی هستند که کشور را در شرایط تحریم از کالاهای خارجی بی نیاز کرده اند.

وی با اشاره به فعالیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در عرصه نفت و گاز، ادامه داد: در طی 5 سال اخیر این قرارگاه توانسته است با داخلی سازی و فعالیت در برخی صنایع نظیر نفت و گاز، بیش از 7 میلیارد دلار برای کشور صرفه جویی ارزی داشته باشد.

محمد گفت: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا با همکاری بخش خصوصی توانسته است بیش از 70 درصد صنایع بزرگی از قبیل فولاد و مس را داخلی سازی نماید، ما نیازهای قرارگاه خاتم را شناسایی کرده ایم و با قرارداد با شرکت‌های داخلی به دنبال داخلی سازی این نیازها هستیم.

وی افزود: شرکت‌های خارجی، با گرفتن پروژه‌ها، پیمانکاران خودشان که خارجی نیز هستند به‌کارگیری می‌کنند و همین باعث می‌شود همه تجهیزات استفاده شده در پروژه‌ها خارجی باشد، نقش قرارگاه این است که جایگزین شرکت‌های بزرگ خارجی باشد و پروژه‌ها را به پیمانکاران داخلی بدهد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا گفت: البته در این زمینه مشکلاتی وجود دارد، برخی از شرکت‌های داخلی در وندور لیست دستگاه‌های دولتی نیستند و خارجی در این لیست حضور دارند، باید به شرکت‌های داخلی اعتماد کرد تا خود را نشان دهند چرا که آنها نیز توان دارند به بهترین نحو پروژه‌ها را انجام دهند.

محمد افزود: قرارگاه رقیب بخش خصوصی نیست، بلکه یک چتر حمایتی در کنار بخش خصوصی است که برای پیشرفت کشور با بخش خصوصی در حال همکاری داشتیم، در این نمایشگاه تفاهمات خوبی با برخی شرکت‌ها داشته ایم که بزرگترین آن بحث تولید ریل ملی است که با شرکت ذوب آهن این قرارداد امضا شده است.

این فعال سازندگی کشور در پایان افزود: قراردادهای دیگری نیز با سندیکای سازندگان تجهیزات صنعت نفت و سازندگان تجهیزات صنعتی ایران نیز امضا شده است که همه این قراردادها به منزله این است که قرارگاه خاتم در کنار بخش خصوصی برای پیشرفت کشور است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 305
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران