پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 446847 تاریخ : 1397/11/03-13:07:38
,8,
صرف میلیون‌ها دلار هزینه توسط گوگل و فیسبوک برای لابی‌گری

صرف میلیون‌ها دلار هزینه توسط گوگل و فیسبوک برای لابی‌گری

شرکت گوگل و فیسبوک در سال 2018 میلیون‌ها دلار از بودجه خود را صرف لابی کردن با نمایندگان کنگره کردند تا بتوانند بر فرآیند تصمیم‌گیری در میان قانونگذاران تاثیر بگذارند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از رویترز، لابی‌گری در آمریکا امری قانونی است و با بحث رشوه کاملا فرق دارد. لابی‌گرها این حق را دارند که طی فرایندی کاملا شفاف به گفتگو با نمایندگان و قانونگذاران بپردازند و سهمی در شکل‌گیری تصمیمات عمومی داشته باشند.

رویترز از گزارشی که روز سه‌شنبه به کنگره ارائه شد نقل کرده است که گوگل در سال 2018 بیشترین هزینه لابی‌گری را ( 21.2 میلیون دلار ) متحمل شد. این رقم در سال 2017 کمی بیشتر از 18 میلیون دلار بود. تلاش لابی‌گران ظاهرا برای کاهش فشارهایی بوده که از سوی مقامات آمریکایی بر شرکت وارد می‌آمده تا گوگل را در زمینه سطح دسترسی به اطلاعات عمومی و فضای خصوصی افراد بیشتر پاسخگو کند.

طبق این گزارش، فیسبوک نیز مبالغ هنگفتی صرف لابی‌گری در سال گذشته کرده است. این گزارش که از طرف مرکز سیاست پاسخگو، نهادی بی‌طرف در آمریکا، منتشر شده است نشان می‌دهد که 12.6 میلیون دلار توسط فیسبوک در سال گذشته صرف لابی کردن با نمایندگان شده است. این مبلغ در سال 2017 حدود 11.5 میلیون دلار بوده است.

قانونگذاران آمریکا مدتی است تلاش می‌کنند قوانین شرکت‌های مبتنی بر تکنولوژی را زیر ذره‌بین خود قرار دهند و قدرت این شرکت‌ها را در استفاده از اطلاعات کاربران اینترنتی به نحوی محدود کنند. شرکت‌هایی نظیر گوگل، فیسبوک، آمازون، مایکروسافت و اپل از اصلی‌ترین نهادهایی هستند که از تصمیمات قانونگذارن متاثر خواهند شد، تصمیماتی که به گفته کارشناسان مالی سرمایه‌گذاران این شرکت‌ها را پیشاپیش نگران کرده است.

این گزارش می‌افزاید، در سال 2018، مایکروسافت 9.5 میلیون دلار و شرکت اپل بیش از 7 میلیون دلار هزینه لابی‌گری کردند.

گوگل اظهار داشته است که جلساتش با نمایندگان در فصل زمستان بیشتر بر مواردی مانند فناوری جستجو در اینترنت و اصلاح قوانین مربوط به عدالت کیفری و مالیات تمرکز داشته است.

مدیرعامل گوگل، ساندر پیچای، که در ماه دسامبر در جمعی از نمایندگان آمریکا به عنوان شاهد حاضر شده بود، گفته است که شرکت او قانون ملی فضای خصوصی را حمایت می‌کند. اما اتهاماتی را که به گوگل در خصوص گرایشات سیاسی آن وارد شده است را نمی‌پذیرد.

فیسبوک نیز گفته است که آخرین گفتگوهای لابی‌گران آن شرکت متمرکز بر موضوع "یکپارچگی انتخابات" با مقامات امنیت ملی بوده‌ است. این شرکت می گوید همچنان به گفتگو با کمیسیون تجارت فدرال ادامه خواهد داد تا بر روند تحقیقاتی روی عملکرد امنیتی فیسبوک می‌شود تاثیر بگذارد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 423
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران