پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 267548 تاریخ : 1395/12/11-13:15:34
,10030,
صدور بیش از یک میلیون مجوز برای مشاغل خانگی

دبیر ستاد ساماندهی مشاغل خانگی خبر داد

صدور بیش از یک میلیون مجوز برای مشاغل خانگی

دبیر ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی گفت: یک میلیون و 300 هزار فقره مجوز از سال 1390 تاکنون برای مشاغل خانگی صادر شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، مهناز امام‌دادی در نشست تخصصی گردهمایی سراسری مدیران حوزه تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان که در سالن شهید شهریاری جهاددانشگاهی زنجان برگزار شد، با اشاره به اینکه بحث مشاغل خانگی از سال 1389 دنبال می‌شود، گفت: منظور از مشاغل خانگی آن دسته از کسب و کارهایی است که توسط اعضای خانواده در خانه‌ها و بدون مزاحمت برای سایر افراد ایجاد می‌شود و در بازاری خارج از فضای خانه فروش برود که با نام اشتغال خانگی شناخته می‌شود.

وی ادامه داد: در یک بسته‌بندی کلی، اشتغال خانگی به سه گروه تقسیم می‌شود که یک شکل آن به صورت پشتیبان است و افرادی در جهت حمایت از مشاغل خانگی برآمده و عده‌ای را پوشش می‌دهند تا از شاغلان خانگی به جهت استفاده‌ای که خود می‌برند، حمایت کنند و گروه دوم افراد تحت پوشش پشتیبان هستند و سومین گروه نیز افراد مستقلی هستند که به تنهایی شروع به کار می‌کنند که در برخی موارد زمینه ارائه مجوز را به کمیته امداد، بنیاد شهید و صندوق کارآفرینی امید واگذار کردیم.

امام‌دادی افزود: افراد ایجاد کننده مشاغل خانگی می‌توانند از تسهیلات قرض‌الحسنه استفاده کنند که در این راستا تاکنون حدود 624 هزار نفر از این تسهیلات بهره برده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در حدود 307 رشته برای فعالیت در حوزه مشاغل خانگی وجود دارد، اظهار کرد: از جمله این رشته‌ها می‌توان به صنایع‌دستی، فرش دست‌باف و رشته‌های مرتبط تولیدی، صنعت و خدمات، تجارت الکترونیک، امور تولید دامی شیلات و تولیدات گیاهی، فعالیت‌های فرهنگی و هنری اشاره کرد.

دبیر ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی، افزود: با بررسی الگوی توسعه مشاغل خانگی از سال 1390 مشاهدات نشان می‌دهد که همواره مشکلاتی در این زمینه داشته‌ایم که از جمله این مشکلات می‌توان به شناسایی پتانسیل‌ها، مداخله دستگاه‌های اجرایی، عدم تمرکز صرف در دریافت وام‌های کم‌بهره، مشاوره و توانمندسازی افراد قبل از معرفی به نهادهای مالی، پایدارسازی مشاغل و راهنمایی، مشاوره و ارزیابی متقاضیان است.

در ادامه این نشست، رییس مرکز اطلاع‌رسانی بازار کار نیز گفت: در بحث اطلاع‌رسانی، مجموعه بازار کار تحول وظیفه پیدا کرده است. در گذشته اطلاع‌رسانی به وسیله مطبوعات و کاتولوگ و غیره صورت می‌گرفت ولی هم‌اکنون این اطلاع‌رسانی تحول یافته و به صورت دیجیتال انجام می‌شود.

سیدکاظم حسینی با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی خدمات مشاوره و کاریابی ارائه می‌دهد، گفت: این نهاد انقلابی در حوزه اشتغال‌زایی دو وظیفه را متقبل شده است که ایجاد اشتغال از طریق تجاری‌سازی و مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری و نیز ارائه خدمات مشاوره شغلی و کاریابی است که در این زمینه به متقاضیان مشاوره ارایه می‌دهد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 324
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران